Vad har du för kamera??
Lite nyfiken bara på vad ni alla har för kamera
och varför? :)
jag har en EOS 500D för att jag är inte så van vid system kamera då denna är min första (har haft kompakt kamera). så jag är väl en nybörjare kan man säga :) jag frågade här på foto iFokus och de tipsade mig lite om denna kamera (så var det rea på den med två objektiv). ja det var väl allt :P
SONY DSC-WX7 för att kunna ta bilder i 3D
När jag såg panoramabild på Bildbehandling utnyttjade jag panoramafunktionen på denna, bara trycka på knappen och panorera. Första försöket:
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag har en Canon EOS 400D som jag fick i födelsedagspresent för fem år sedan. Anledningen var helt enkelt för att mina föräldrar hade en likadan så jag kunde hantera den bäst. Mina föräldrar har alltid fotat med Canon, tidigare analogt, så det är väl anledningen till deras val. En relativt billig systemkamera men som ändå går att fota ganska avancerat med.
Nu är jag på gång att köpa en 600D. Behöver ett nytt kamerahus och gör det enkelt för mig genom att bara köpa en senare variant av den jag redan har. Dels för att jag då slipper lära om mig och dels för att jag då kan använda samma optik som till min 400D. Dessutom är jag väldigt nöjd med den jag har, så jag ser ingen anledning att byta märke.
Funderade lite på en dyrare variant av Canon (5D Mark II) men känner att jag hellre lägger de pengarna på ny optik.
Just nu har jag en Nikon D7000. Jag bytte alldeles nyligen från en Nikon D5000 då jag kände att jag växt ur den. D7000 är mer avancerad med tex möjligheten att agera commander och kan styra andra externa blixtar trådlöst med TTL.