Kamera val?
Min gamla systemare börjar säga att den vill gå i pension så börjat se mig omkring lite.
När nikon D90 kom ville jag ha den men då hade jag ju en fungernade systemkamera redan så den drömmen fick vara en dröm.
Sedan kom nikon D7000 och drömmarna föll på den. funderingarna ligger fortfarande i banorna runt denna kamera men den börjar ju få några år på nacken nu. Så man kan ju undra om det kommer en ny modell snart. Men frågan är vad den modellen då skulle ha som inte D7000 har och om det då är värt det. Sedan om det kommer en ny modell så brukar ju priset på den gammla gå ner.
Sedan har vi ju de spegellösa modellerna, men hur är de egentligen? Spontant känns det som att man ska vänta ett par år eller så på att de ska utvecklas mera. Känns även som att de skulle vara små att arbeta med.
Har mest snöat in på Nikon då det ser ut att finnas en bra begagnatmarknad för deras objektiv samt att de har en heldel att välja på.
Har sedan jag började fotat haft olympus kameror.
Så skriv på om råd och tips och bra saker o tänka på.

Min första tanke var, hur många år har D7000 på nacken? Kom inte den 2010-2011???
2010 kom den så det är ju ändå 2 år nu och teknikprylar av alla slag är ju kända för att gå ur tiden ganska så fort.