Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 1054 ggr
ks.gerbil
0

nybörjar kritik :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej hej! några av er har ju hjälpt mig att hitta den rätta kameran för några veckor sedan och det tackar jag för :). nu skulle jag vilja veta lite hur jag kan förbättra mig. jag har två gerbiler och det är väl dem som blir modellerna och då fotar jag med min 75-300mm. objektiv. fotorna är både på min ena kille den andra har röda ögon så han ser ut som en alien :P kanske kan förbättras med photoshop men det blir längre fram :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
0

och här är andra kortet. dem här två är mina favoriter :)

bambiiii
0

jätte fina allihop docj stör bakrunden i bild 2 lite! men inte mycket!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Hanna
2

Lite synd att inte hela gerbilen kom med på bild nr1. Den andra hade lite jobbiga moment i bakgrunden. Annars har du lyckats bra. Försök att komma ner lite mer i jämnhöjd med djuret. :)

Vet själv hur svårt det är att ta kort på gerbiler så du har gjort ett bra jobb!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

ks.gerbil
0

2# tack! jag vet att den dära rosa skålen i bild 2 förstör lite. därför försöker jag att fotografera dem mera när de är ute och springer som på bild 1.

3# jag har en sådan då han stod kvar efter första kortet (bild 1) men jag tycker mer om den hära då man kan se alla morrhåren "flyta ut" och sen sluta.. i den andra klippte man lixom ut dem men jag kan visa ändå.. men flyttas inte denna till en ej kritik tråd då?

Suzi.shih-tzu
0

Bild 1 blev as söt

MagArne
0

Testa med lite längre skärpedjup. Alltså mindre bländare (högre bländartal)
Om du fotograferar mer frammifrån så kommer bakgrunden fortfarande bli suddig och fin men hela djuret blir skarpt.

Jag ser ingen nackdel med att bordet som djuret står på är skarpt. Det kommer ju tonas ner/suddas ju längre ifrån man kommer.

Det är jättesvårt att ta närbilder på rörliga föremål så du gör det ju inte lätt för dig. Dock tycker jag att dina bilder är mycket tjusiga och du är helt klart på rätt väg.

Det du ska ta och läsa på lite samt laborera med i Photoshop är hur du ger bilderna mer skärpa. Alla digitala fotografier är lite lätt suddiga och mer skärpa kan behövas. Ska du skriva ut bilderna behövs ännu mer skärpa. Men för mycket får dem att se onaturliga ut men det märker du när du testar.

Jag bifogar en mus jag plåtat. Vill inte påstå att detta är enligt skolboken men du ser att den är skarp framtill och blir suddigare ju längre bak man kommer.

ks.gerbil
0

5# tack :)

6# tack för förklaringen :) ska titta i manualen hur man ändrar :P vet inte så mycke om sådna saker än :P