Att ändra storlek?
Hur gör man smidigast om man ska ändra storlek på en bild? Om jag vill ha den 400x400 pixels. Har fifflat en massa under bildstorlek i ps men jag tycker det verkar omständigt.
Tacksam för svar.
/uLLf

använd beskärningsverktyget och ställ in dina önskade värden högst upp i listen. ex bredd: 400px höjd: 400 px
Mvh Ingela

#2 vilka rutor är det jag ska ändra värdet i för att det ska bli korrekt. Om jag vill ha den 400x400, ändrar jag då på bredd och höjd i "pixeldimensioner" eller "dokumentstorlek"?

Då blev det fel proportioner. Hur lyckas jag mata in 400x400 utan att ändra proportionerna?
#5 Ingelas inlägg är svaret på din fråga :) Du kan inte "tvinga" en bild utan att förändra proportionerna om du samtidigt vill behålla allt i bilden. Lite som att köra framåt samtidigt som man kör bakåt.

ok, tack för alla svar!
/uLLf
Jag har nu lagt in mina första digitala bilder på datorn (i iPhoto) och skulle också vilja minska ner dem lite. Tyvärr förstår jag inte mycket av ovanstående. Var hittar jag bildstorlek och beskärningsverktyg där man kan ställa in önskade värden?
Olle