Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-nybörjare
Läst 586 ggr
asakall
0

Utsikt från ett fönster...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har jag kommit på hur man laddar in sin bild i en kritikpool,(tror jag)  hoppas den hamnar rätt nu! Ber alla om ursäkt för att jag virrat omkring både här och där :) Väldigt mycket nybörjare som jag är, så vill jag gärna ha kritik och råd, till förbättringar. Så här fin utsikt har vi i Bispgården/Jämtland.

asakall
0

Jag antar att den här bilden var riktigt usel :-(    någon som har lust att säga något? Tacksam för svar! Mvh Åsa

Emelie-G
0

Fint landskap! Gillar också kompositionen, skogen, den klara himlen och molnen delar in bilden fint i tredjedelar. Dock ser färgerna väldigt konstiga ut, antar att bilden är tagen genom fönsterrutan? Isåfall, öppna fönstret nästa gång ;)

Martin
0

Jag tycker inte riktigt att det blir tredjedelar, skulle velat ha mer luft - eller land - vilket man nu vill prioritera. I denna bilden tror jag att mer skog/land hade varit att föredra. Hade velat ha lite klarare färger, är det skymning eller bara molnigt? Fönsterrutan i vägen - i så fall, som emelie säger, testa att öppna den så slipper du rutan i vägen.

Tycker inte bilden är något vidare, men motivet har alla förutsättningar att bli bra. Det är bara att gå på det och testa igen!

mvh Martin

asakall
0

Tack för kommentarerna, det uppskattas! Jag har inte tagit bilden genom fönsterrutan! Men den blev lite dassig! Det är taget i skymningen och jag får prova igen, och se om det kan bli bättre nästa gång! Tack för att ni tog er tid att kommentera :-)

Mvh Åsa

asakall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samma utsikt, en annan dag! Bättre???

snigel
0

Det blev som en helt annan bild ju! Mycket mer liv i den senaste, bra gjort!

asakall
0

Tack för att du tyckte det :-)

Banio
0

Bispgården är ju så vackert… länge sedan jag passerade igenom men jag får se i sommar - någonstans uppigenom ska vi i alla fall.