Utsikt från ett fönster...
Äntligen har jag kommit på hur man laddar in sin bild i en kritikpool,(tror jag) hoppas den hamnar rätt nu! Ber alla om ursäkt för att jag virrat omkring både här och där :) Väldigt mycket nybörjare som jag är, så vill jag gärna ha kritik och råd, till förbättringar. Så här fin utsikt har vi i Bispgården/Jämtland.

Jag antar att den här bilden var riktigt usel :-( någon som har lust att säga något? Tacksam för svar! Mvh Åsa
Fint landskap! Gillar också kompositionen, skogen, den klara himlen och molnen delar in bilden fint i tredjedelar. Dock ser färgerna väldigt konstiga ut, antar att bilden är tagen genom fönsterrutan? Isåfall, öppna fönstret nästa gång ;)
Jag tycker inte riktigt att det blir tredjedelar, skulle velat ha mer luft - eller land - vilket man nu vill prioritera. I denna bilden tror jag att mer skog/land hade varit att föredra. Hade velat ha lite klarare färger, är det skymning eller bara molnigt? Fönsterrutan i vägen - i så fall, som emelie säger, testa att öppna den så slipper du rutan i vägen.
Tycker inte bilden är något vidare, men motivet har alla förutsättningar att bli bra. Det är bara att gå på det och testa igen!
mvh Martin

Tack för kommentarerna, det uppskattas! Jag har inte tagit bilden genom fönsterrutan! Men den blev lite dassig! Det är taget i skymningen och jag får prova igen, och se om det kan bli bättre nästa gång! Tack för att ni tog er tid att kommentera :-)
Mvh Åsa

Det blev som en helt annan bild ju! Mycket mer liv i den senaste, bra gjort!

Tack för att du tyckte det :-)
Bispgården är ju så vackert… länge sedan jag passerade igenom men jag får se i sommar - någonstans uppigenom ska vi i alla fall.