(H) Två porträtt
Jag vill gärna ha konstruktiv kritik på dessa två porträtt!
Vill ni bara berätta något som är bra med bildenså är det förstås bara kul, men och om ni har något att anmärka på så vill jag såklart ha tips på hur jag kunde ha gjort det bättre.
Jag är själv nöjd med båda bilderna. Tekniskt är de inte fulländade men jag gillar känslan i de båda.
Båda är fotade med Canon EOS 400D med ett 90mm tamronobjektiv.
Tack på förhand!
Kristina
Bild nr 1 är verkligen en wow-bild! Den ger känslor och man stannar upp och tittar mer. Gillar hur motljuset ger håret en brinnande känsla med det röda.
Man undrar vad hon tänker, vilka motgångar hon haft i sitt liv som kanske börjar redas upp. (ljusets effekt ger en känsla av ro och att det är på väg mot bättre tider.)
Nr 2 är också bra. Men inte samma wow-effekt. Egentligen inte en dålig bild alls, men när man sett ettan först, så förtas det lite iom den är så mycket mer effektfull.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Tack så mycket för dina fina ord! Det är alltid svårt att visa flera olika bilder i samma sammanahang, om de inte direkt hör ihop, men jag ville ändå ta med två porträtt! :)
Skulle gärna ha lite mer kritik och kommentarer på dessa! :)
Jag älskar bilder som är tagna i profil super Nice bild;) den andra var också bra men ensak du kan tänka på är att i den vinkel du tagit så syns näshålorna för mkt. Annars hur bra som helst.
Första bilden var väldigt väldigt fin. Speciellt ljuset i håret. Den andra bilden är egentligen jättefin, men när man sett den första så blir man inte så jätteimponerad av den andra. Du kunde haft lite kortare skärpedjup och fokuserat mer på ögonen, för nu ligger mycket fokus på näsan och munnen. Annars var bilden väldigt fin.
Tack för era kommentarer!
Jag tycker personligen inte att vinkeln gör något, för jag gillar näsor och störs inte av näsborrar! :P Däremot kan jag hålla med om att skärpedjupet kanske kunde varit lite kortare och att fokus i så fall kunde ha legat på ögonen i stället!
Tycker båda bilderna är jätte fina, det enda jag skulle vilja påpeka är att jag tror att Bild 1 skulle bli bättre med lite mer luft framför modellen. Annars riktigt bra bilder. =D
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#9: Jag fotade bilden med ganska mycket utrymme åt alla håll och har provat mig fram med kompositionen och tyckte faktiskt att det blev bäst med så pass tight och centrerad beskärning. Men det är ju en smaksak, och jag uppskattar ditt tips! :)
jagn tycker båda var jätte fina :)
Tack så mycket! :)