Fiskar =)
Var hemma hos mina föräldrar och tog tag i deras vanliga kompakta digitalkamera. det går inte o göra så mycket inställningar på den men bilderna blev förvånansvärt bra tycker jag… lägg gärna en komentar och en egen fisk bild om ni har några
( jag har inte gjort något alls med bilderna, ingen beskärning eller nåt sånt)

Haha, vad coola bilder. Vad rolig den var när fisken öppnade munnen :P Har tyvärr inga med fisk:/

#2 tack så mycket det var verkligen bara tur att jag lyckades knäppa av när jag gjorde hihi =)
#3, #4 häftiga bilder…tycker du har lyckats med bilderna trots att de är en glasruta i vägen =) välkomna med fler bilder…!!

Hur gör ni när ni fotar fiskar i akvarium? Mitt akvarium är tydligen inte nog ljust tycker kameran ;)

jag har tyvärr aldrig fotat fiskar i ett akvarim, mina bilder är tagna ute i en stor damm….. hoppas någon annan kan komma med tips…jag antar bara att det kanske inte är så bra o använda blixt 
Lång slutartid (höj ev iso), stativ eller väldigt stadig på handen. Mina bilder (#3, #4) är brusreducerade i Noiseware).
mvh Martin
Lång slutartid är då ingenting för mina pigga fiskar, men jag vet inte hur det var på Skansen… Huvudsaken är väl att man fixar ett bra ljus:)
Nu menar jag inte långa som i flera sekunder, utan bara som i att man inte skall ha t.ex. 1/250 eller snabbare.
#3 är fotograferad med f3.2, 1/25s, ISO800. (den är väldigt brusig i sitt orginalutförande)
#4 är fotograferad med f3.2, 1/50s, ISO200.
Ett annat tips: Försök fotografera vinkelrätt mot glaset, dvs att undvika sneda vinklar.
mvh Martin

jädrar vilka grymma fiskar! har aldrig sett sånna förut. 

#18, menar du mina fiskar? Påfågelciklid Oscar heter sorten. Vi har två stycken som är ca 30 cm långa. Dom är charmiga^^, mkt hungriga är dom också. När man ger dom mat på mornarna så skvätter dom ut vatten över hela köksgolvet för att dom är så ivriga :P
MVH Fredrika

#19 ja sorry jag menar dina fiskar
jisses du då gäller det o inte ha någon golv som inte tål vatten då ;) hade vanliga guldfiskar ett tag men jag tyckte de var för jäkla tråkiga så när de sen hade gått bort allihop så skaffade jag inga nya…kanske skulle satsat på din sort istället :P verkar lite roligare

#20 Ja, jag älskar dom här fiskarna. Många tycker att de är väldigt fula, men i mina ögon är dom vackra. Tycker absolut att det är en fiska att satsa på. Dock finns det inte så många andra fiskar du kan ha till då dom äter upp allihop. Våran Oscar åt till och med upp en hummer :P
MVH Fredrika