(M) Härmskrike-halsband
Ja det är verkligen inte det mest originella i världen
men vill ni hjälpa mig? Vad är bra och vad kan bli bättre? Hur fungerar bakgrund och ljus?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Liggande? 
Kluring om Ryssland

Bakgrunden kan funka, men jag skulle hellre ha lampan längre bort om det är punktformigt ljus, så att det blir jämnare belysning över ytan. Här är det väldigt starkt ute i vänster kant, så att den ljusa fläcken drar uppmärksamhet från smycket.
Jag skulle också gärna lätta kontrasten med en reflektor, för att inte slagskuggan ska placera skuggsidan helt i mörker. Det gäller både inne i smycket och vid sidan.
Riktningen i bilden känns tveksam; fågeln är riktad åt vänster men ligger långt till vänster i bild. Kanske någon annan komposition balanserar bättre; kanske spegelvänt om man vill att den ska luta åt höger?
Tack så mycket! Oj, detta med att fågeln är riktad åt vänster och befinner sig till vänster hade jag inte ägnat en tanke
Jag som tyckte att det passade nere i hörnet.
Jag ska prova lite andra positioner, och att ändra ljuset. Det blev bra mycket skarpare på bild än vad det såg ut i verkligheten.
Ska se om jag kan fixa ihop en reflaktor av något slag, jag har faktiskt inte testat att använda det!
Kluring om Ryssland