Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 525 ggr
Martin
0

Porträtt av gås

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade bestämt träff med en modell i parken idag, men hon kom inte. Eller så hade jag glömt att bestämma träff. Fick ta de modeller som fanns tills bud, här var en trevlig som stod och poserade hur länge som helst nästan.

Dagens bästa bild. Vill gärna ha hård kritik på denna. För nära? För ljus? För mörk bakgrund? Fel komponering? För oskarp näbb? Hit me!

mvh Martin

Cydonia
0

Jättesnygg modell! Gillar vinkeln, och att skärpan är på ögat. Tycker hon är lite för ljus i ansiktet, det är nästan så det blir utfrätt på vissa ställen. Bakgrunden är bra, fast den lilla ljusa fläcken uppe till höger stör.

emmaa
0

Bilden ser, på min skärm, på gränsen till överexponerad ut, mot den mörka bakgrunden tycker jag kontrasten blir lite för stor. Fin färg på bakgrunden dock.

Tycker det är ett fint porträtt där man ser hela profilen. Pricken över i:et hade nog varit mer närvaro i bilden, exempelvis ögonkontakt, eller bara att huvudet hade varit vinklat mot kameran istället för bortåt.

Skärpan tyckr jag är bra, så länge ögonen är skarpa (som de ju är) så gör det inget på näbben.

Martin
0

Tack för kritiken. På min skärm är kind och hjässa ljusa dock inte utfrätta, men jag funderar själv på ifall det blev för ljust. Min spontana känsla är att det blev det, och det verkar ju så på era kommenterar också. Näbben stör mig lite men som ni båda säger, ögat är viktigare och det blev jag riktigt nöjd med.

Ljusreflexen som #1 kommenterade har jag faktiskt inte sett förrän jag läste kommentaren, desstu mer stör den mig nu.

Tackar för hjälpen som sagt, återkommer med nya försök.

mvh Martin