Pirat
Bra foto. Allt (skärpa, skärpedjup, färger, kontrast osv) tycker jag är bra som det är. Bra blick från piraten och härligt med röken/dimman (vet inte riktigt om det är krutröken från kanonerna eller morgondimman). Placeringen av modellen är också bra.
En sak jag tänker på är månen. Den tycker inte jag tillför något. Den drar bort blicken från motivet men den kanske skall förmedla natten?
Jag tycker inte att jag får den riktiga "piratkänslan". Det som saknas för det tror jag är all smuts och lort på kläder och hud. En pirat har varit ute på havet och levt i misär i månader, det syns inte riktigt i denna bild.
Blomman som är under hennes vänstra hand stör också, kanske går att klona bort?
Tack
Jag själv gillar att månen är där. Den förstärker känslan av att det är natt.
Blomman däremot kan jag ta bort, den missade jag.
Jag håller med #1 om att lite smuts och lort på kläder och hud hade gjort susen. Det var det första jag tänkte på när jag såg bilden. Att det var en väldigt ren pirat :)
Sen funderar jag på den blåa tonen på bakgrunden, jag tycker inte riktigt den går ihop med den gula röken.. Om det ska föreställa att det brinner och det är rök förstår jag att du vill göra röken lite gulare men jag tycker det är lite för stor kontrast mellan det blåa och gula.
Men annars frän bild med bra skärpa, kontrast och uttryck på piraten!