Erfarenhet av Adobe Bridge?
Hej, Jag har just fått Adobe CS2 installerat på jobbet och nu funderar jag på det här med Adobe Bridge. Det verkar väldigt smidigt när man läser om det så nu undrar jag om någon har erfarenhet av Bridge och om det kan vara värt att lägga ner några timmar på att lära sig det. Jag kommer arbeta i Photoshop, InDesign och Illustrator. Onekerligen verkar Bridgen smidig då.
Eller…
Tacksam för tips!

Jag tycker det är ett kraftfullt verktyg, AdobeBridge. Det är där allt börjar.
Lite om mitt arbetsflöde:
- Tömmer minneskorten genom att lägga upp två Bridge-fönster.
- Sorterterar nyöverförda bilder i de mappar jag önskar, nya eller gamla.
- Lägger in File Info (metadata) på alla nya bilder.
- Sorterar, rankar bilderna i omgångar tills jag har bara 3-5 stjärnor kvar.
- Om jag ska använda bilderna i olika delar i ett album eller artikel till Foto.iFokus så sätter jag någon färg i min rankning.
- Jag använder Bridge som ljusbord, söker efter bilder och öppnar alla bilder härifrån. Vissa bilder öppnar jag bara i CameraRaw och sedan går jag inte vidare längre till PS utan sparar min förändringar.
Lägga ned några timmar på Adobe Bridge är väl investerad tid.
Hälsningar
Robert
Woaw…kan man göra så mycket i Bridgen. Nu blev jag inponerad. Är det krångligt eller relativt lättanvänt? Jag har programmen på svenska.
Undrar Mia

Camera RAW with Adobe Photoshop CS2, är en bok som jag verkligen kan rekommendera om du vill ha en bra guide i hur du kan utnyttja programmet Adobe Bridge maximalt. Författaren Bruce Fraser ger flera bra tips i arbetsflödet.
Det är inget svårt program. Dra ned alla listor och se vad de gör, det är gjort på 1-2 timmar. Timmar som du har igen rätt snabbt.
En cool grej är att du kan bläddra i Acrobat dokument i Bridge utan att öppna dokumenten. Du kan kontrollera alla dina andra program via Bridge.
Hälsningar
Robert
Tack för tipsen Robert.
Jag är nyfiken nu och ska ge programmet några timmar så får vi se. Tack igen för dina snabba svar :-)