solnedgång (N)
Hej
var ute och fotade lite innan nyår och fick till två bilder som jag säjlv blev väldigt nöjd med och tänkte kolla vad ni tycker =)
tanken bakom bilderna är något i stil med att visa att naturen faktiskt kan vara vacker även när det känns som om det aldrig ska bli sommar igen.
skulle vara skoj att se vad ni får för känslor av bilderna samt om ni skulle gjort något annorlunda.
bilderna är tagna med Nikon D3000 och ett nikkor af-s 70-300 F4.5-5.6 ed vr (tror jag fick med alla nuffror)
Mvh
Micke
Andra bilden tycker jag är fin!
Däremot den första hade du kanske kunnat haft en förbrund och fotat med längre slutartid, det hade blivit mer kännsla i den då. (Det skulle jag iallafall försökt gjort) 
// Molly
molllyr.blogg.se
Fina bilder, men jag tycker dom har kunnat bli lite bättre. På bild ett skulle jag vilja slippe se horisonten i mitten av bilden. Lägg den på 1/3 eller 2/3 beroende på om det är vattnet eller himlen du vill visa upp. Annars är det en fin solnedgång.
Jag sitter med min 11'' macbook nu så jag ser inte bilderna jättebra men på bild två tycker jag att jag saknar skärpa på vissa av axen. I detta fall tror jag det skulle gynna bilden att ha axen antingen skarpa i fokus eller helt ute ur fokus och inte mitt i mellan som dom ser ut att vara nu.
Men kreativt och bra jobbat som trotsar vinterns dåliga väder och fotar ändå.
Gillade andra bilden! Himla fin.
Första bilden gillade jag inte så jättemycket då den är så vanlig och kunde blivit lika bra att ta den med en mobilkamera typ. Om du förstår?
Andra bilden ser ut som någon som vet vad den gör har fotat! Snyggt!
Tackar för kritiken nu har jag fått lite possitivt och negativt att tänka på
och jag antar att sanningen ligger någonstanns mitt emellan (det brukar vara så)
#3 ja det här med hur jag komponerar mina bilder rent "matematiskt" är något jag behöver träna på.
Mvh
Micke