Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1033 ggr
Lakrits
0

Kritik (M) Walter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

har inte fotat så mycket åt porträtt hållet men tastade lite med grabben efter hans dop. Riktade blixten uppåt till vänster på kameran så den reflekteras i taket vågade inte riktigt testa med lampa för jag ville inte ha bland ljus. Blixten går att köra trådlöst, har ni några tips hur man kan använda en blixt vid lite mer porträtt likt fotande?

tyckte denna blev lite rolig bild, eller så är det kanske bara för att jag är partisk? :-)

Hälsningar

Mattias

Amelida
0

Fin bild. Bra fotograferat. Själv hade jag nog ljusat upp bäbisen en hel del. Små barn brukar vara väldigt bra på bild då man ljusar upp dem ganska mycket tycker jag.

http://www.aigalleri.se

Mvh Amel

DesK
1

Fin och rolig bild! Men jag hade nog valt en ljusare mer diffus bakgrund, det svarta blir alltför hårt mot babyns vita klädsel och ljusa hy.

/Désirée

Lakrits
0

Tack för tipsen, det var lite både och angåemde skälen till att jag tog svart bakgrund. Dels ville jag att han skulle sticka ut ordentligt och så ville jag inte ha en bild medhalvt utfrätt baby som verkar populärt i tidningar nu för tiden. Sedan så har jag nog inte riktigt kunskapen att få till en snygg ljus bskgrund då jag misstänker att det blir lite mer jobb med skuggor etc. mattias