Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 2328 ggr
MoOoOa
2012-01-04 21:31
6

Näckros

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lyckades fånga en näckros på bild när vi var ute på fiske tävling i sommras, och enligt mig själv lyckades jag ganska bra. Men som alltid vill jag höra dom negativa sakerna så jag kan tänka på det tills nästa gång :D

alexandrasfoton
2012-01-05 11:08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyckte inte om det där stora blänket. Tog själv en uppifrån

Hellas
2012-01-05 15:01
1

#0 Jättehärlig bild som verkligen får mig att drömma tillbaka till sommaren.
Jag gillar hela bilden som helhet inkl. solens ljus som bländar i vattenspegeln men du ville få kritik :).

Kanske hade man kunnat skärpa upp själva blomman en aning och kanske även testat lite andra beskärningar, fått lite mer "luft" på sidorna utan att för den skull centrera själva blomman.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2012-01-05 15:02
1

#1 Kanske du ska starta en egen tråd istället för att kapa trådskaparens kritiktråd, bara en tanke Flört

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Inkanyezi
2012-01-05 15:19
2

Jag tycker att den är en fullträff, och den är en av få bilder där jag inte störs mycket av loggan, som kanske tyvärr med fördel kan skäras bort ur bilden. Om den sitter där för att ingen ska knycka den så är ju det en miss. Jag skulle hellre se den klippt en liten aning i nedre kanten, ungefär så mycket som loggan, men helhetsintrycket av bilden är bra. Jag har egentligen inte så mycket att säga för att peppa till nya tag, mer än att det var en fin bild, fortsätt bara och ta fler.

Amalia.wahlström
2012-01-05 17:30
0

Tycker bilden är jättefin och jag tycker att det stora blänket ger ett slags "djup" i bilden ;)

MoOoOa
2012-01-06 14:20
0

#2 håller med om att det också skulle funka bra/bättre, med annan beskärning. Dock så finns det inget mer utavför biden, haha. Ska ta och leka lite med kontraster osv, måste bara skaffa PS igen :P

#4 Har loggan mest för att folk ska se vem som tagit bilden, och vill inte ha den ivägen och då hamnar den oftast där nere i hörnet :)

Tack så mycket alla andra för de possetiva orden! :D

Lippuz
2012-01-06 16:40
0

Jag tycker den är helt grymt snygg alltså! :'D vattnet ser också så stillsamt och vackert på bilden! :)

Men, du kunde tagit bilden lite mer på sidorna, höger & vänster. Där du har ditt namn/logga så är det ett näckrosblad tror jag, det tyckte inte jag var så fint, ser ut som något ruttet när det blev svartvitt tyvärr, så det skulle vart lite finare utan det! ;) Annars grym bild asså! ♥