Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 552 ggr
Amelida
0

Kritik Porträtt bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden är tagen minuterna innan vi ska åka iväg på Jul firande. Lite stressigt och lite för lite med tid. Men är själv ganska nöjd med resultatet.

Skulle vilja se hur den ser ut i andras ögon.

Mvh Amel

http://www.aigalleri.se

LFCFredda
0

Är inte rätt person att kritisera porträtt hård men jag har två saker att anmärka på. Bakgrunden är inte alltför vacker. Härligt dock med solen men trädet, det gröna och det vita gör det hela lite för rörigt tycker jag. Det andra jag tänkte säga är på plussidan. Jag tycker om ljuset på henne, synd bara på hennes högra kind med det lilla blänket, annars tycker jag ljussättningen är "lysande" ;)

En annan sak jag kom att tänka på är skärpan som är mycket bra. Men tittar man på örhängerna så har dom precis börjat gått ur det korta skärpedjupet. Kanske det hade funkat med en mindre bländare?

Men som sagt så är jag inget proffs på detta så du bör inte ta åt dig så mycket av det jag sagt.

Amelida
0

Håller med dig om att bakgrunden inte är allt för vacker. Där emot blenket som hon har på kinden lämnade jag kvar avsiktligt. När jag redigerade bilden så provade jag med att ta bort blänket. Resultatet blev att hon blev mycket mycket platt i ansiktet. Därför lämnade jag istället kvar blänket.

Tack för kritiken det uppskattas.

Mvh Amel