Tycker om värmen i bilden. Själv skulle jag pröva att öka kontrasten, men den får inte bli hård, för då förlorar man värmen.
Bertil
Jag tycker blicken dras mer till blomman i högra kanten än den i mitten som jag antar att fokusen borde ligga på. Personligen måste jag säga att bilden är lite jobbig att titta på, enligt mig, det blir för mycket av samma och allt flyter ihop.
Annars fin bild, härliga blommor.
Kram Hanna
Hanna
Har inte sett den här innan. Riktigt härlig bild på fina blommor. Är nog också lite inne på #2, en annan komposition skulle nog gjort bilden bättre men jag vet inte riktigt hur. Som det är nu känns det lite som att allt flyter ihop, det finns inget som naturligt får blicken att fästa sig där. Kanske lite lite mer skärpa på blomman strax till vänster om mitten, eller så skärpan någon helt annanstans.
Men jag gillar verkligen färgerna, så du är på helt rätt väg, det tycker jag!
mvh Martin
Bra bild, härliga färger, men jag tycker som #2 O #4 att det blir lite för mycket färg i bilden, svårt att fästa blicken, en aning oroligt.
Prova att beskära den för att få en annan komposition, prova med att ta bort en del av blomman på höger sida och koncentrera dig på den i mitten, och tag gärna med det gröna av stjälken.
Kjell