(H) Porträtt bild!
Jag tycker att modellen blev lite för mörk i hyn. Du skulle även kunna jobba lite mer med vitbalansen. Antingen något varmare eller kallare. Känns lite som ett mellan ting nu men de kan bero på att hyn e så mörk.
Mvh Amel
Okej tack nu när jag tänker efter ser man tydligt att hela modellen är väldigt mörk men jag tror bilden fotades i skugga faktiskt :)
Har du bara något bildredigerings program så är det lätt att fixa. Har du inte det så kan du skicka bilden till mig så fixar jag det till dig.
mvh Amel
Nej inte direkt men du får gärna fixa den :D
Bilden hade en väldigt bra position:)
#4 - Jag tog mig friheten att fixa lite på den eftersom du inte tycks ha nåt emot det. Gjorde allt i lightroom.
Det jag gjorde som hade mest betydelse var att jag målade på tjejen (ansikte, kropp, kläder, hår..) med en redigeringspensel med inställningarna exponering +0,5 steg ungefär, liten boost på intensiteten (+11), och en viktig detalj: Jag gav penseln en gulorange toning (nyansvärde 38, mättnad 55). Det gjorde jag för att värma upp hudtonerna, sånt som är i skuggan får annars alltid en lite för kall färgton tycker jag, och det blev inte alls lika bra med att bara använda en varmare Vitbalans.
De andra justeringarna jag gjorde var att höja exponeringen med 0,2 steg på hela bilden, samt ett par små saker: drog ner klarheten och kontrasten på huden lite grann, och ljusade upp och lade lite extra skärpa på ögonen. Och så lade jag på lite extra skärpa. Men tyvärr är bilden något oskarp (skakoskärpa ser det ut som), så riktigt bra skärpa gick det inte att få fram, men i sånt här förminskat format ser det helt ok ut tycker jag.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Tycker att #6 lyckats bra med redigeringen.
Snyggt med ljuset på håret. Möjligen skulle man tillåta lite mer skillnad mellan ljus o mörker för att framhäva det.
Och så efterlyste du hård kritik, så här kommer ett par saker som inte tagits upp ännu.
Jag tycker att axlarna på modellen lutar väl myket.
Jag är allergisk mot grenar som växer upp ur huvudet. Försök hitta en bättre vinkel eller plats nästa gång eller också minska skärpedjupet ännu mer.
Värd för Pensionärer
Håller med #7 om att redigeringen var bra. Håller även med kritiken. Dock det där med axlarna kan man ha det så som modelen har det om den nedre axlen hade varit lite mer vriden mot kameran.
Mvh Amel