Använder kameran för lite..
Nu på senare tid har det blivigt att man använt kameran alldeles för lite tycker jag, och det känns tråkigt.. Men jag känner att allt runt omkring här känns så tråkigt att fota, med all blask och allt.
Hur gör man något bra av det tråkiga?
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
Har också tappat suget efter att fota. Fotade inte på flera månader och kameran låg och samlade damm. Men nu ska jag byta upp mig till en bättre kamera och har också köpt ett nytt objektiv och då blir allting genast mycket roligare 
Så om du har pengarna kanske en ny blixt eller nåt kan hjälpa dig att få tillbaka suget?
Eller så kan du ta och åka nån annanstans där du inte varit och fota? Nya platser är ju alltid kul.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Såna perioder har vi nog alla. Jag brukar inte fundera mycket över det; kameran kommer fram när jag vill ta en bild av något. Man är inte tvungen att springa runt med kameran jämt och ständigt bara för att man har en eller ser sig som intresserad av att fotografera. Alla intressen har hög- och lågperioder. Just nu ligger fotograferandet mer eller mindre i ide, men jag har ett projekt jag jobbar på som jag ska fortsätta i vår när blommorna börjar titta fram.
Så slappna av om det där med kameran. Om du trivs i övrigt är det inget att oroa sig om.
Eller så kan man göra som Moalinn… det brukar jag göra när det blivit längre lågperioder.
Det är ett tips.
Det kan ju även vara så att foto helt enkelt inte är din grej - ibland får man ju faktiskt nya intressen vilket inte är något att skämmas över - eller att du fått andra prioriteringar :)
#2 nja vill ha nytt stativ och ett grå filter :)
#3 Ja de kan ju vara så, men man har ett sånt fotosug för det kul å fota :P
#5 Ne så e de nog inte för jag älskar att fota, har typ inget annat lika stort intresse :P
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Som #4 skrev, det är ett väldigt bra sätt att börja komma igång med fotograferingen igen.
Jag har inte fotograferat speciellt flytigt sen i sommras, om ens då. Har verkligen inte haft någon motivation för att fotografera sen mina systrar sålde sina hästar och hästar var mitt favoritmotiv. Men nu kände jag att jag behövde använda kameran mer och det gör man verkligen när man tar en bild varje dag, och kan säga att man lär sig otroligt mycket samtidigt.. och så är det roligt! :)
Annars ta det som det kommer, förr eller senare kommer du se något du vill fotografera och sen flyter det på.
Ett tips till är att som #2 skrev, åk till något ställe där du inte varit, fånga havets vågor eller en vacker skog i solens strålar.. jag vet inte riktigt, annars kanske du har någon kompis som följer med dig på en liten fotorunda eller om inte annat ställer upp på lite bilder. Alltid roligare när man är två!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jo det låter bra!
Men de jobbiga är att solen knappt är framme just nu :P
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
sant, tänkte inte på det. Men det går säkert att hitta på något annat :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Ja man får se :)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Felix. Du tar så jätte bra bilder och kan göra så mycket med dom. Nu är det läge att ta svart vita bilder. Kanske göra lite med sepia och brus. Bara ta en bild på någon och leka med bilden. Du har ju en syrra som växer. Där har du världens chans att ta fina stämnings fulla bilder som blir ett fint minne. Så ta nya tag nu och visa sedan resultatet här ;0))
Haha min lilla syrra är ju snart 18 bast xD
Men ja de e ju läge för svartvitt nu får ta mig en tur någon dag :)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Mitt fotointresse går i perioder. På våren & sommaren har jag kameran i högsta hugg hela dagarna, men nu på hösten & vintern så fotar jag ytterst lite. Fotar kanske någon gång i veckan, eller vid speciella tillfällen.
Tror inte att det egenltigen har med att göra att jag tröttnar på att fota, utan att jag tycker att den mörka tiden på året är så otroligt tråkig och att jag mår sämre då, och då tappar jag insperation till i stort sett allt jag tycker är kul.
När jag får såna "fotosvackor" brukar jag låta kameran vara, tills jag känner att insperationen kommer tillbaka. Ibland tar det några timmar, ibland någon vecka.
Nu har jag beställt hem lite nya fotogrejjor så jag har världens lust att springa ut och leta nya motiv! 
Ja det blir ju så :P
Ja vill också köpa nya fotogrejjer..
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Ta lite svart vita bilder på slottet till exempel. Jag har en känsla av att du kan göra lite mystiska bilder på slottet. Eller på en träd allè. Det finns det ju massor av här.
Jag köpte mej ett nytt objektiv nyss. Ett canon 50mm f 1,8. Mycket ljusskarpt och användbart. På Elgiganten för 890 kronor. Där går dom efter det billigaste på nätet. Objektivet känns lite plastigt, men jag är jätte nöjd med det.
Hmmm, det var nog inte den syrran jag menade hahaha
Jag har inte heller kommit ut för att fota så mycket just nu, men då blir det desto mer jobb i photoshop och leka lite med bilder man tagit under året. Rensa och slänga en massa som man inte har någon användning av och så vidare.
Men jag boor inte i örebro längre, har flyttat ihop med min flickvän i Arboga :P
haha ne de kan det inte ha vart! ;)
ja jag håller också på å gör lite sådant, nya redigeringar å sånt :)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Testa att utforska lite nya områden. Åk med tåg eller buss någonstans på en dagsutflykt, t.ex. Projekt som en bild om dagen kan också ge en liten skjuts.
Projekt där du får användning av dina bilder kan också få igång kreativiteten igen. Du kan t.ex. börja göra en fotobok eller starta en portfoliohemsida. Jag är nästan klar med min portfoliohemsida och har, trots en väldigt stor fotosvacka, börjat känna ett riktigt fotosug igen nu när jag har någonstans att visa upp mina bilder.
Vad har du för portfolia hemsida?
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Den är tyvärr inte klar än, så jag kan inte visa den just nu!
okej ser fram emot att få se sen :)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px