Bitter!
Som några av er vet så är jag ute efter en Nikon D90.
På Fotosidan hittade jag en annons om en som bara kostade 3800 kr med standardobjektiv och det är ju väldigt billigt, så jag mejlade säljaren igår och sa att jag var intresserad av att köpa den. Frågade vad frakten skulle gå på och han svarade 150 kr. Idag skulle jag svara och säga att jag tar den. Men innan så tänkte jag kika på annonsen igen och då var den borta! Så jag mejlade och frågade om kameran var såld och han svarade ja…
Hur fel är inte det? Jag var ju först med att svara på annonsen! Och jag sa ju att jag ville köpa den. Alltså borde han, om han fick fler intressemejl, berätta att fler var intresserade och fråga mig om jag skulle ha den eller inte. Eftersom jag var först i kö, så att säga.
Hade jag skrivit att jag ville veta mer om kameran, och nån annan hade mejlat honom och sagt att den ville köpa kameran, ja då förstår jag ju att den som är snabbast vinner. Men i detta fallet hade jag ju sagt att jag ville ha den.
Suck…
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Irriterande.
Kanske han började fundera om han begärde för lite för den och ljög att han sålt den, eller så var det nån annan som var snabbare med att bekräfta köpet. Nå, det hjälps inte att vara bitter på saken mer än en stund, ut och spana igen.
På tal om det här så råkade jag för ett antal år sen ut för att en säljare av en lägenhet backade ur i sista stund, efter att jag givit ett bud på det begärda priset. Hade spanat efter en lägenhet i ett halvår då. Gissa om jag var bitter då. Men några månader senare hittade jag en ännu bättre och större lägenhet för samma pris, bara lite längre från centrum. Där bor jag fortfarande.. 
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#1 Ja verkligen surt… Mycket möjligt, att det var så. Jo men man tycker ju att den som svarar först har företräde.
Men vad fult av säljaren att dra sig ur sådär. Får man ens det när man har fått ett bud? Men vad kul! :) Det kanske var menat så. Om man tror på ödet ;)
Då kanske det menat att jag inte skulle köpa just denna kamera. Men jag ska leta vidare! Och inte gå runt och vara bitter som du säger :)
jag tror nog det var så för att när du öppnar di mejl så ärdet inte ditt mejl längst upp utan den som skickade senast
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
#3 Nu förstår jag inte?
om han fick flera mejl men ditt först så är ditt j längre ner i listan och det senate mejlet från nån annan är länst upp
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
#5 Men det spelar ingen roll. Jag anmälde mitt intresse för kameran först.
Måste försvara säljaren i detta fallet, har försökt sälja saker på blocket och i 9 fall av 10 så hör man aldrig av den jätte intresserade, snabb affär personen efter att man svarar. Kommer det då en person som faktiskt har pengarna i näven så väntar man inte. Fortfarande tråkigt för dig, vi har nog alla varit i liknande sits. Skyll på nya folksporten svara på annonser man inte har någon som helst tanke på att köpa.
#7 Det enda jag ville var att fråga vad fraktkostnaden skulle vara, sen tänkte jag slutföra köpet när jag hade fått reda på den. Ja visst händer det att folk svarar på annonsen men sen inte hör av sig mer. Men här handlar det inte om att jag var långsam med att svara utan försäljaren struntade i mig och sålde den till en annan. Konstigt nog.
Och det här var inte på Blocket utan på Fotosidan.se, det är inte riktigt samma sak.

Jag har precis som #7 haft en hel del strul med köpare, jag säljer numera till den som helt enkelt betalar först, Jag tycker inte det är så kul/trevligt att ringa upp en massa tidigare intresserade eller lägga ut en ny annons bara för att den eventuella köparen hoppar av köpet på ett eller annat sätt, om jag hade varit du så hade jag köpt den direkt, varför vänta tills dagen därpå ? Jag hade 18 köpare på ett av mina objektiv som jag sålde nyligen och han hade kanske också intresserade som tog den direkt så varför skulle han vänta på ditt svar? Så tänk på det nästa gång.
Mvh
Uffe
Min syn på detta är att så länge köparen inte lovat någon att hålla på kameran en viss tid så är han fri att sälja till vem som helst.
Värd för Pensionärer
#9 Jag sa ju att jag ville köpa den. Efter att jag hade fått reda på frakten skulle jag bekräfta köpet men då hade han redan sålt iväg den. Så jag väntade inte nästa dag.
Så där är det…
Vilket maxpris hade du tänkt dig?
Hittade den här när jag var in på blocket på objektivjakt åt dottern:
http://www.blocket.se/kalmar/Nikon_D90_37708270.htm?ca=14&w=2
samt den här:
http://www.blocket.se/ostergotland/Nikon_D90___Nikkor_18_200mm_DX_37015319.htm?ca=14&w=2&last=1
De har iofs legat ute en stund, men man kan ju alltid chansa och maila och ev kanske t o m pruta lite 
#12 4000 är mitt maxpris, tack för länkarna men det var lite dyrt.

#11 Då måste jag ha missförstått ditt första inlägg, för jag läste det som om det var att du pratade med honom ena dagen och bestämde dig nästa
.
Mvh
Uffe