Signera sina bilder
Jag vill signera mina bilder, men photoshop elements 7 har så lite texttyper att välja bland. Jag vill ha skrivstils liknande men det finns inte. Finns det några tips hur jag kan göra detta?
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Du kan hämta från dafont.com ;) dom har MASSOR med olika textstilar!

Det finns sidor på nätet med tusentals gratis typsnitt i olika kategorier. En av de bästa är www.dafont.com
Jag har glömt hur man gör för att få in dom i programmet? Hjälp någon?
om du går in på C:/windows/fonts (tror jag att det är) och lägger filerna med texten där så hamnar dom automatiskt i programmet. Glöm inte bort att du måste unzippa filerna först och du måste starta om programmet.
Tusen tack, så var det ja! 
När jag ska spara så hittar jag inte den Font för de är bara en fil och inte en filmapp, hur gör jag då?

#6 Jag laddar hem, sen extraherar -> klipper ut -> klistrar in i Teckensnitt som finns på kontrollpanelen :)
Varför inte signera med din egen handstil?
Har du redigeringsbord, gör en egen där.
Annars kan du scanna in och klippa ut texten -
lägg som genomskinligt lager på bilden och "spara som"
om du inte vill förstöra originalet.
Extract to!
okej, vart ska jag extracta till då?

Den bara extraherar till tex skrivbordet så får du en speciell kopia som du kopierar och sedan klistrar in på teckensnitt :)

Vad kul jag visste inte ens att man kunde ladda ner andra typsnitt har aldrig ens tänkt tanken att söka på det innan men nu sitter jag här och laddar för fullt :P
äsh …. gör det på paint
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år