Köpa nytt objektiv
Har en Nikon D60 med standardobjektivet 18-55mm. Känner att det skulle vara kul med ett nytt objektiv.
Är inne på att köpa ett Nikon 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX-Nikkor. Undrar om nån har ett sånt? Är det bra? Eller om ni vet ett som är bättre i samma prisklass. Högst 2000 kr.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Det är ett ganska högt f-värde på den. Inte så ljusstarkt.
#1 Jo men det är svårt att få ett ljusstarkt objektiv för under 2000. Men ja, jag håller med att jag gärna skulle vilja ha nåt som är mer ljusstarkt.
Ja det är sant.
Budade på ett på Tradera och vann den! 400 kr billigare än ett nytt och det var i fint skick. Ska bli jättekul att testa den! 
Har läst igenom några recensioner av objektivet på Fotosidan och det enda negativa egentligen var att den inte är så ljusstark. Resten var positivt. Att den var lätt, har bra bildstabilisator, tyst och snabb, bra bildkvalitet osv. Ett väldigt prisvärt objektiv med bra skärpa. Så att den inte är så ljusstark är helt okej faktiskt när så mycket annat är bra. :)
Låter ju jättebra. Hoppas du blir nöjd. :)
Har det objektivet till min D90.
Köpte det i somras och är jättenöjd.
Visst, det är alldeles för ljussvagt när man kör på 200mm och i ridhus, men med blixt eller ute så är jag jättenöjd med det.
Ska man ha ett motsvarande men ljuskänsligare tror jag vi pratar tiotusentals kronor…
Här är en länk från bilder jag lade upp i somras - Delfinariet samt en utomhusbild på en pippifågel 
http://foto.ifokus.se/discussions/4e1027d288f47219ff0073a4-delfiner#participating-5
#5 Tack hoppas jag med! :)
#6 Men det där är ju en 70-200? :) det är en 55-200 jag har köpt
Oooups my bad!!
Det *är* ett 55-200 jag har. Kollade nu för säkerhets skull och läste innantill på objektivet.
Tog just det objektivt för att jag tänkte det skulle ta vid där mitt 18-55 slutade…
#8 Ah okej! 
Jo men precis, så tänkte jag också! Fina bilder förresten. Den på "pippin" var otroligt fin.
Så har du en D90 såg jag. Ska nog byta ut min D60 mot en sån.