Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 3067 ggr
Cochon
3

Ny kamerarem ^^

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj!

Blev supernöjd med min kamerarem som jag äntligen har blivet klar med, så jag ville bara posta ett inlägg här och skryta lite. Oskyldig
Har köpt en D1x rem och plockat isär den och sytt ihop den men bytt ut remen mot min egen rem. Har knutit hela remen med den vanliga vänskaps armband tekniken. :P
Vad tycks? =)  Man kan ju i alla fall se vilken kamera som är min. ^-^

//:Cochon

Ursäkta den dåliga bild kvaliteén men orkade ett ta av det från kameran så har fotat med min gamla G2.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Cochon
0

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.

Cochon
0

[Vargöga]
0

Hur snyggt som helst. I would have one to. Oskyldig

Cochon
0

uffelarsen
0

Riktigt fin! många timmars jobb?  Vad skulle en sådan kosta om du gör ett ex till?Glad

[Vargöga]
0

Precis vad jag undrar med.

Cochon
0

#3 Tack så mycket! =D

#5 Tack så mycket! ^^
Haha, minst sagt! Har inte tagit tiden, men har tagit tiden en gång när jag gjorde ett armband som hade 18 trådar och det tog 9h. Remmen hade 30 trådar och var lika lång som 4 armband, så du kan kanske tänka dig att det tog sin tid. Fast sen får man ju tänka på att när jag gjorde 18 trådars bandet var jag långsammare än vad jag är nu, men som sagt det tog sin tid.  Fast jag är minst sagt beroende av att knyta så jag var bara glad att jag hade kommit på något stort att knyta. Älskar att knyta. Oskyldig (Får väll köpa en till kamera så jag kan göra en rem till. *skrattar*)
Trådarna skulle väll gå för en 50 lapp (kanske 40), men det andra materialet blir dyrare… Köpte denna remmen som jag tog itu på tradera för 105:-, men en ny rem skulle kosta ca. 250:-.

uffelarsen
0

Den är riktigt riktigt fin, är du sugen på att göra en till så räkna på vad du vill ha för den, Jag är seriöst intresserad. Bara hållbarheten inte blir sämre än med originalremmen.Glad

LFCFredda
0

Kreativt Cochron. Här har du möjlighet att tjäna ihop lite pengar att köpa kameraprylar för.

Cochon
0

#8 Skulle mer än gärna göra en till dig. =D  Problemet blir bara att det inte blir så billigt… Vill helst ha lite pengar för mitt jobb också. Har tagit 60:- för mina armband. Så för själva remmen skulle det då bli 240:- och sedan kostar ju även en rem som jag sedan ska pilla itu. Kan tänka mig att sänka mig till 200:- om du tycker 240 är för mycket, men under 200 går jag inte. Sedan vet jag inte hur du vill göra med remmen som jag ska ta itu, hvis du vill köpa en ny eller hvis du har en gammal liggande där hemma som jag kan använda.
Kan inte riktigt berätta hur hållbar remmen är, men kan berätta vad jag har gjort så får du avgöra det själv. Jag limmar i sömmarna med textillim och syr med en tjock tålig sy tråd så sömmarna borde hålla. På den remmen jag köpte var det en framsida (den som stod Nikon D1x på) och en baksida som var, vad ska man säga, tyget var så man fick bra grepp om det, men kanske inte så hållbart material. Baksidan har jag sytt på min rem så det gör den hållbarare.   Sedan har jag ju gjort en massa armband med denna tekniken också. Hade ett armband (18 trådar) som jag hade på i nästan 2 år (är inte så duktig på att hålla koll på hur länge jag har på mina armband *rodnar*) ingen tråd hade gått av helt, men på fyra ställen hade trådarna börjat bli slitna. Så som armband håller det bra, men sedan vet jag inte hur länge bandet kommer att hålla när den ska bära en hel kamera. Min rem har än sålänge inte vissat något problem att hålla min D7000, och tror inte att det kommer bli något problem iheller, på tanke på att hela remmen består av knutar. Med närmare eftertanke tror jag inte att kvaliten är sämre än på en originalrem.

Hvis du fortfarande är sugen så kan du PM:a mig. Eller hvis någon annan är intresserad, gör gärna en till er med. =P

#9 Tackar. ^^ Haha, ja pengar till kamera utrustning vore inte helt fel. Flört

uffelarsen
0

Visst är jag fortfarande sugen, Jag skall se om jag kan trolla fram en rem , När jag har fått tag på en så mailar jag dig, Du får 250:- och är den riktigt bra så lägger jag in en extra slant som bonusGlad, den skall bära en dyrare kamerautrustning så vi får väl hoppas att den håller. Kan du skicka lite bilder så att man kan ta en närmare titt på sömmar osv?

Mvh

Uffe

Mail : uffe.larsen@live.se

www.ulfendorfen.com

MonisN
0

Vilken snygg rem! Jag är imponerad av ditt arbete. Säkert inte många som har så personliga band. Kan du knyta in bokstäver också?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Cochon
0

#12 Japp, men det blir nog bäst om man knyter alpha i så fall. Kan knyta vänskapsarmband i borstäver också, men har inte använt mig så mycket av 1212 så skulle nog göra bäst ifrån mig om jag gör alpha. Den enda nackdelen med alpha är att det blir bredare än vänskaps så då skulle det nog bli 22-24 trådar istället för samma bredd.

Bilden är på mitt senaste alpha armband, så du kan se hur alpha skiljer sig från vänskaps armband.

cinna
0

Jättesnyggt jobb, även om det inte var ina favoritfärger precis!Skrattande

Menar du att du gör en sådan rem, som verkar ta nästan en vecka anspråk vad gäller arbetstimmar, för ca 250 kr? Hoppas jag missuppfattad det hela, för i så fall tycker jag du säljer ditt hantverk alldeles för billigt!
Sedan förstår jag om du bara gör det här för skoj skull och inte vill ta betalt av den anledningen, men sälj dig inte för billigt baraGlad

Uffe får väl rapportera om hållbarheten så kanske du kan göra affär med fler, för idén tycker jag var jättebra!!

MonisN
0

Nu vet jag inte hur intresserad du är, men jag tycker du har hittat en bra grej att spinna vidare på om du vill tjäna pengar på ditt handarbete. Du är otroligt duktigt. Jag ser gärna mer av dina fina bandGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Schnauzertik
0

Mycket snyggt!

Skulle också kunna tänka mig en sådan rem i andra färger.

Värd för Pensionärer

Cochon
0

#14 Hihi, smaken är som baken (stor och delad ^-^). Flört
Du har inte missuppfattat någoting… Vill inte sätta för högt pris så att dem som är intresserade inte vill ha pågrund av priset då jag väldigt gärna gör fler remmar.

#15 Haha, är väldigt intresserad av att göra fler. Somsagt älskar att knyta. ^.^ Tack så mycket. =)

#16 Tackar tackar. ;) Hihi, har en massa andra färger att välja på så om du är intresserad kan du maila mig, Olofsberg@live.se . =)

fidojunior
0

Ooh, jättefint! :D

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Cochon
0

#18 Tackar ;)

uffelarsen
0

Där ser du!  Har du en hemsida? då tycker jag du skall börja ta bilder på dina arbete och lägga upp dom där, om remmen blir bra så länkar jag till dig från min sida. och har du ingen egen sida så får remmen en bildplats med lite text på min sida och en mailadress till dig.  Så hoppas vi på att du får ännu fler beställningar. Glad se nu om du kan skicka lite bilder till mig på lite sömmarna och lite mer närbilder.

Gott nyttår på dig!

uffelarsen
0

Hej igen!

Fick din mail, bilderna såg ju bra ut. Vi kör på, jag skall fixa en rem snarast.

Gott nytt på dig!

Cochon
0

#20 Håller på att göra en, men det går lite långsamt. Men får väll ta och snabba på lite. ;P Hihi, då gör jag bäst i att göra den bra ;), vore snällt hvis du ville länka. :)
Hmm… skickade 4 bilder till dig igår. Fick du inte dem… Obestämd
Gott nytt år på dig med. :D

Cochon
0

#21 Åhh vad bra. Får skicka skicka mönster till dig då också så du kan välja vilket mönster och färg du vill ha. ;)

uffelarsen
0

Skicka du på bara, jag har en stor virtuell brevlåda Skrattande tittade på bilderna som du skickade och det såg bra ut , jag tror du har en bra grejj på gång med ditt fina arbete.

/Uffe

cinna
1

Efter att ha googlat lite och kollat hur man knyter kan jag bara säga att jag är än mer imponerad av ditt jobb!! FörvånadGlad

Cochon
0

#24 Hihi, låter bra. Flört

#25 Haha, tackar. Sugen på att lära dig kanske? =)