Vad för kamera?
Hej alla!
Jag har nu tänkt att införskaffa mig min första kamera någonsin (tidigare har jag enbart använt mobilen)
Jag kommer vilja fotografera det mesta, men största faktorn till varför jag vill skaffa en är för att fota våra illrar när dem håller på med upptåg och dylikt. Så det ska vara en som kan ta "snabba" bilder för att fånga dem på språng så att säga :P
Skulle ju även vara trevligt att kunna ta den med sig och fota när man reser eller fota pojkvännen.
En lite allt i allo.
Jag har noll koll när det gäller digitalkameror eller systemkameror.
Jag är dock villig att lära mig även om det finns tusen finesser och inställningar på en kamera, iom att jag vill ha så snygga bilder som möjligt :)
Dock är min plånbok inte den största :/ Så en helt ok kamera till ett helt ok pris… Men vad och vart? O.o
Tack för hjälpen i förhand :)
//Belinda aka Zandrama
hej
det låter ju som att det du behöver är en systemkamera i ingångsklassen typ en nikon d3100 eller canon 1000D med ett standard 18-55mm objektiv. i alla fall om du skall märka någon större skillnad från din mobilkamera vad gäller hur snabbt kameran tar bilden. Men det bästa du kan göra är att gå till din närmaste fotobutik och prata med dem då de säkert kan ge dig en hel del råd.
mvh
micke