Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 748 ggr
[Spööket]
0

För högt begärt? :/

Har lagt ut min D90 till försäljning, men är priset för högt?

http://www.blocket.se/stockholm/D90_anvand_5_manader_37820225.htm?ca=11&w=211

// Spööket

JazzBass
1

Vilket kitobjektiv är det fråga om - 18-55 eller 18-105? Med det senare tycker jag priset verkar rätt OK med tanke på att du har original batterigrepp till. Men annars brukar batterigrepp vara svårt att få betalt för, det kan löna sig att sälja det skilt för en tusenlapp. Får du inte det sålt för 6000kr kan du kanske prova gå ner en femhundring.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

micke87
1

jag skulle vilja säga med tanke på hur många systemkameror som ligger ute på blocket just nu att vilket pris du sätter egentligen handlar mest om hur fort du vill bli av med kameran (och som jazzbass säger det beror lite på vad du har för objektiv)

men spontant om man bortser från objektiv och allt sånt så skulle jag vilja säga att grundreglen är: Har du panik med att bli av med den sök på nikon D90 ta sortera på pris och lägg dig en 1000lapp eller 500 under den billigaste (i detta fallet billigaste med ett motsvarande objektiv) har du mindre panik fundera över vad den är "värd för dig" och lägg ut den för det men försök undvika att lägga dig "där alla andra ligger" finns det 5-6 anonser med samma pris är ju chansen att någon fastnar för just din mindre. i det läget kanske det till och med är bättre att lägga ut den för 6500 eller något liknande och hoppas på att någon bjuder 6 eller 5,5 för den och så kan personen i fråga få tro att han eller hon gjort en bra deal.

det tipsen gäller generellt när du anonserar (gjorde en snabbsökning på blocket och såg att det fanns en hel del just precis runt 6000)

mvh

micke

[Spööket]
0

Sålde den för 4500 då en ny D90 gick på 6000 för obejktiv,