Album med lösenord?
Nu har jag fått sjukt mycket förfrågningar om studiofotografering så jag måste hitta en bra och smidig sida att lägga upp bilderna i låsta album så att bara kunden har tillgång till sina egna bilder.
Jag har tittat lite på flickr och tycker inte alls att den sidan var varken bra eller smidig. Har ni något annat att rekomendera??
Inte på rak arm men det finns nog gott om inloggningsscript, och jag tänker att man kanske på en sida loggar in och en flagga sätts som "inloggad" och då skickas man till albumet för just det användarnamnet. Sysslade mycket med sådant för 10 år sedan och då var det inte svårt, så det borde vara ganska lätt att lösa även idag. Dock programmerar jag inte längre så jag har inte några exempel att dela med mig av - men det borde gå ganska lätt att hitta.
Ett förslag kanske även kan vara att leta på Webbprogramering Ifokus och höra med dem.
Skall du börja sälja bilder kanske du registerar en egen domän tänekr jag, och då gäller det att se till att leverantören ger de möjligheter du vill och behöver och det kan säkert killarna och tjejerna på webbprogramering hjälpa till med.
mvh Martin
Jag använder Photobucket. Här kan man ha lösenord för varje album.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

#1 Oj! Det där är nog alldeles för avancerat för min del! Jag behöver något som "redan finns" där jag hyffsat enkelt bara kan stoppa in bilderna i lösenordsskyddade album. Som #2 säger, Photobucket. Ska kolla det! Tack för tipsen båda två :-)