Bäbisfoto
Jag har fått väldigt blandade kommentarer på dessa bilder… Mycket har varit positivt men inte bara….
skulle därför vilja veta både vad ni gillar och inte gillar med bilderna. samt vad jag kan göra bättre. min utrusting har varit en Nikon D3100 med standard-objektiv. jag har hållt kameran. alltså inte använt stativ. studioblixtar har jag inga så använde en bygglampa från vänster samt den inbygda blixten i kameran.
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
// Alexandra
Så pluttenuttiga och vackra var de väl inte, så som bäbisfoton brukar vara, men det beror ju också på vad man vill få ut av bilden…
Mamma ser ju ganska "rockig" ut, så den väldigt råa och hårda känslan som kommer ur bilderna passar ju hennes stil.. Men rent tekniskt sett är de väl inte några höjdarbilder. Blir väldigt hårda och konstiga skuggor med så pass starka ljus. Att ta bilderna i dagsljus nära ett fönster hade nog varit ett mycket bättre alternativ.
Bakgrunden på bild 1 ser också lite jobbig ut då det är så uppenbart att det är ett skrynkligt lakan. På bild 2 och 3 så ser bakgrunden fin ut dock! Gillar att den ger lite attityd :)
=) var lite det rockiga jag sökte =) tack för kritiken
// Alexandra
_Moderator edit: Eftersom tråden inte följer kritikreglerna så flyttas den till lämlig grupp.
_
Ett tipps är att istället för att använda dig av lampor så kan du alltid använda dig av mycket finare och mer kvalitativt ljus från fönstret. Beroende på hur starkt ljus som kommer där ifrån så får man stå närmre eller längre ifrån. Men glöm inte att dagar som är molniga har mycket mjukare och finare ljus än dagar som är soliga och där solen skiner direkt in genom fönstren. Då får du mycket hårdare skuggor.
Mvh Amel