(M) Larv i kålen
Hittade denna lilla filuren i grönkålen idag. Tänken att h*n kunde få ett lindrigt straff genom att vara fotomodell en liten stund. ;)
Önskar kritik på dess två bilderna, bortsett från kritik på kompositionen o.s.v. så är jag nyfiken på om jag har redigerat färgerna för mycket eller om det är lagom.
Kamera: Nikon D7000
Objektiv: Sigma 70mm f/2.8
Bländare: f/4
Slutartid: 1/40s
ISO: 100
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Bländare: f/3.8
Slutartid: 1/40s
ISO: 100
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Jag tycker att du lyckats bra med färgerna. Starka visserligen med den passar bra till dess bilder, bra jobbat.
#2 Tack så mycket! =D Var medveten om att det var starka färger, därför var jag lite nyfiken på om det var fler än jag som gillade färgerna. ;P
Gillade andra bilden bättre eftersom skärpan låg rätt där, på den främre delen av masken.
I den första är en del för nära/ute ur skärpedjupet eller hur man nu ska uttrycka det, och det tycker jag stör intrycket av en annars bra komponerad bild.
Häftiga färger. Verkligen GRÖNT!! 

Humanly euthanized?
Vilken liten sötnos. Gillar andra bilden bäst, då du har fått fin fokus på larven och den lilla vattendroppen nere i kanten.
#4 Aha, tror jag förstår vad du menar. Det blev så för att jag försökte få fokus på larvens huvud, vilket jag tycker att jag lyckades med…
Eller du menar att det skulle vara mer fokus på själva larven..? Eller det kanske hade blivet bättre hvis man hade flyttat skärpan liiite grann. *funderar* Nej, du har nog rätt. Får fixa till det till nästa gång. :)
Hihi, tack, men det är ganska svårt att undvika grönt när man fotar en grön mask i grönkål. ;)
Okej, det där sista hängde jag inte med på… 

#5 Hihi, om du vill kan du adoptera honom/henne. Har inget större användning av h*n längre. ;) Tack så mycket. =D
Riktigt cool bild. Bra skärpa. Ett tipps på om du vill ha den stilla är att du kyler ner den något typ i kylskåpet.
Då kan du ta fler kort på den och ställer skärpan efterhand som du tar korten. Sedan tar du in alla bilder i datorn och redigerar dem till en bild med super skärpa :D.
Mvh Amel
http://www.aigaller.se (blogg + Galleri)
#7 Ah, har hört det innan att man kan kyla ner kryp så blir dem långsammare. Har tyvärr inget bra redigerings pogram som kan sätta ihop flera bilder, eller kan man göra det på GIMP..? I detta fallet var larven ganska slö så tyckte att farten var ganska lagom, för det är ju inte kul med djur som är helt stilla heller. ;) Fast till en annan gång, när jag har pogram till det också, kanske det kan vara värt ett försök. ;) Tack för tipset. :D