Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 449 ggr
[Momiji]
0

Vad tror ni om denna?

Har fått pengar i julklapp till nya glasögon och ny kamera. Så jag tänkte höra efter här inne om vad ni tycker om denna kamera? Är den något att satsa på?

Fotograferar mest för skojs skull och det blir mycket "Djur och Natur" bilder. Har tidigare haft denna kamera men batteriet slutade fungera i sommras och det koster över 500 kr att köpa ett nytt

Inkanyezi
0

Nej, inte kostar batteriet över femhundra kronor, utan knappt trehundra.

http://www.kjell.com/sortiment/el/batterier/laddningsbara-batterier/kamerabatterier/typ-olympus/kamerabatteri-typ-li-40-42b-p42586

Det är ett rätt normalt pris för ett litiumbatteri, och jag skulle knappast fundera över att skaffa en ny kamera för att batteriet har tagit slut. Jag är inne på fjärde batteriet på min kompaktkamera, en Canon för övrigt.

Men det är upp till dig om du vill köpa en ny kamera. Det är en hygglig kamera som du pekar på. Inte för att den skiljer sig jättemycket från din gamla.

[Momiji]
0

Okej, dom sider jag kollat på kostade samma batteri över 500.

For in på expert här i stan och hittade mig en Nikon Coolpix S3100. Sa till dom som jobbade där att jag skulle ha en kamera till att fotografera djur och liknande och då pekade dom ut den. Billig(under 1000 lappen) och tar bättre bilder än min förra. Nu ska jag bara leka med den och hitta alla insställningar Glad