(H) Barn
Skiter sig skärpan så finns det en teknik man kan prova, nämligen att se till att området man helst vill ha skapt blir det skarpaste genom att lägga på oskärpa på allt annat och eventuellt försöka förstärka skärpan där man vill ha den. Trevlig bild i övrigt!
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Testade i photoshop och det funkar rätt bra. Markera ögat med magic wand eller lasso, klicka på filter och smart sharpen. Ändra styrka och radius tills det ser bra ut och inte onaturligt.
Det blir ju inte superskarpt förstås, men det blir inte lika iögonafallande.
Det kommer nog lyfta bilden en hel del bara det. :D För det är verkligen en jättefin bild.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Tack för svar! Jag ska prova på lite senare idag och återkommer med resultat ;)
Underbar bild! :) Bortsett från skärpan anser jag att den är perfekt ^^
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Kanon bild. Prova även att ljusa upp ögonen lite bara för att verkligen tvinga tittarnas ökon att titta på på ögonen i porträttet.
Mvh Amel
Superfin bild! Älskar färgerna och vinklingen, att inte hela huvan (antar jag att det är) kom med till höger, allt gör det till en sån underbar ögonblicksbild.
Jag hade nog inte ändrag någonting i själva fotoögonblicket, men försökt som de redan föreslagit att fixa till ena ögat lite.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Tack för era kommentarer! Jag har inte lyckats så bra som jag vill med att fixa ögat, men jag tänkte ge det ett försök till när jag har lite mer tid.. ;)
Fin bild. Tycker om uttrycket och blicken. Fina harmoniska färger.
#9 Jag har mailat dig. :)
#12 Jag tyckte det blev mycket bättre!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus