(N) Gerbiler
vill ha lite kritik på denna bilden.
Eftersom de aldrig vill vara stilla fick jag ta en klassisk pose där de äter.
Det är omöjligt för mig att få ett foto där de är i en natulig miljö då det är för kallt för att ta ut dem utomhus och dessutom ha rjag ingen hage till dem.
Jag ordnade en liten foto studio med A4 papper och en fårskinnsfäll för att få lite textur. :)
Vad är bra/dåligt? :)
Jag tycker bilden blev bra :) Bra att du går ner i ögonnivå. En sak att tänka på är att försöka få fokusen på ögonen :) Dom ser lite suddiga ut. Tror du fokuserade på nosen på denna bild? Jag fotar själv mycket djur och vet att dom inte alltid är så sammarbetsvilliga, så att få fokusen på rätt ställe är inte alltid så lätt ^^
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
#1 tack! jo mina andra bilder så blev det ofokus på nosen om jag fokuserade på ögonen.får ha lite längre skärpedjup nästa gång. (heter det så?)
Det är lite klurigt. Gerbilerna är så snabba också. Och de ska alltid vara på alla platser samtidigt.
Tack! ska tänka på det där med fokusen nästa gång :)
Jag som själv är gerbilägare vet hur krångligt det är att fota dem, hahaha!
Däremot så tycker jag att du valt lite fel fokuseringspunkt. Tycker att det är viktigare att få med ögonen i fokus än näsan.
T.ex denna bild:
Hade jag fokuserat på nosen istället så hade det sett jättekonstigt ut, men då ögonen kommer med så tänker man inte så mycket på det. Tycker att du kunde ha provat med det, tror det skulle ge ett stort lyft!
I övrigt så gillar jag bilden, aningen mörk, men sådant fixar man till på en sekund i photoshop, så det är inget som stör nämnvärt.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#3 Men jag tycker det stör jätte mycket om man inte ser nosen som ändå är det som är längst fram. Men jag har nog en bild som är fokus på ögonen. ska se om jag kan leta fram den :)
Sen förstår jag nit hur du tänker när den är aningen mörk? jag tycker den är rätt så väl upplyst…
Tack annars! :)
Tja, det är ju en smaksak, men jag tycker att ögonen är det viktigaste. Och som sagt, på djur så är ju nosen rätt långt fram, så det är svårt att få fokus på båda om man har stor bländare.
Jag tycker att den ser mörk ut, helt enkelt. Den är ju väl upplyst, men inte såpass ljus att den är behaglig för ögat.
För övrigt så tycker jag även att bilden jag postade är hemskt mörk och tråkig, så tro inte att jag tycker något annat, haha!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?