Gamla stan
Älskar de här kvarteren… gick förbi, stannade och gick tillbaka för att ta en bild. Tråkiga färger och oskärpa, tycker jag, men är rädd att det kanske är kamerans begränsningar?
Fujifilm Finepix z3, April 2008.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Finlt komponerad bild, lite småsuddig på vissa ställen som på gatstenarna närmast kameran men det stör inte nämnvärt. Den suddigheten kommer troligtvis av att slutartiden varit så lång som 1/38 sekund. Iso ligger också ganska högt för att vara en kompaktkamera (iso 800). Med stativ och mindre bländare kunde den ha blivit lite bättre tekniskt sett, men jag tycker den är trevlig i alla fall.Det tekniska är inte det viktigaste.
Jag älskar också såna där kvarter. 
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Den här typen av kvarter är alltid lite spännande och ofta mycket vackra, men inte alltid så lätta att fotografera, jag tycker att du lyckats riktigt bra 
/Désirée
Snyggt fångat. Bra skärpa tycker jag, man ser ju klart ända upp till första trappsteget. Färgerna tydligt på gatstenarna.
Tack ska ni ha för responsen! 
Jag har tänkt leta upp den där gatan nästa gång jag är i Stockhom och förhoppningsvis har en kamera med mig! Väntar på en ny som jag hoppas kommer i morgon.
Hmm jag kanske ska prova göra bilden svartvit? Även om jag gillar de här färgerna på byggnaderna. Tycker om när det ser gammalt ut 
Kluring om Ryssland
Tycker inte du ska vara så hård mot dig själv. Fin bild, bra komposition som osar gamla stan!
Tack! Jag jobbar på det
Vilken fin Avatar du har förresten! Och så tänkte jag säga att länken till din hemsida på presentationen inte fungerar… hade hoppats få se fina hästar 
Kluring om Ryssland
#6 tack för upplysningen att min hemsida tydligen inte fungerar SUCK men tack :)
Tycker det är riktigt snyggt och fina färger.
Satt o funderade på hur det skulle bli med HDR, men det är nog bättre som det är.
Värd för Pensionärer
Jag var tvungen att googla för att se vad du menade. Det låter intressant! Men visst måste man tänka på det i fotoögonblicket? Och ta flera bilder samtidigt, menar jag.
Kluring om Ryssland