Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 665 ggr
Robert
0

Program för skärpedjup i din mobiltelefon!

Jag hittade ett användbart program för mobiltelefon som beräknar skärpedjupet.

---> Till artikeln, "Program för skärpedjupet"

Kommentera gärna här nedan.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Jag tycker programmet är himla coolt. Enda är att senaste inställningarna försvinner när man laddar om programmet i telefonen. Jag skulle vilja ha en del inställningar som default.

Hälsningar

Robert

magnus_k
0

Programmet finns ju i två versioner. En nyare som kräver en telefon med MIDP 2.0 och CLDC 1.1. I denna version ska senast inställda värden sparas när man stänger av programmet.

Enligt artikeln använder du ju S700 och den är ju såpass ny att senaste versionen av programmet ska gå att köra. På min Sony Ericsson K700 sparas värdena så det verkar konstint att det inte funkar på din.
Det vore intressant att höra om fler har problem med detta. Isåfall får jag försöka fixa det.

Robert
0

Hej, Magnus!

Tack för att du tar dig tid till att titta hit och hjälper oss med de frågor som kan dyka upp. För jag antar att du är upphovsmannen till programmen.

Jag har DepthOfField 1.1 i telefonen, men värderna försvinner för mig.

Snällt av dig att dela med dig!

Hälsningar

Robert

magnus_k
0

Jo, det är jag som är upphovsman till programmet. (Kul att du skrivit en artikel om det, förresten.)

Jag har inte hört från nån annan som använder programmet om detta problem. Tanken är de värden som är inmatade när man stänger programmet ska finnas kvar när man startar det nästa gång. Det vore bra om alla som läser det här kunde skriva en kommentar om det är nåt som krånglar, då har jag större chans att börja felsöka. Som det är nu har jag tyvärr ingen aning om vad som kan vara fel.