Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 438 ggr
Mandrakonian
0

Vad kan göras bättre?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Landskap bild från lilla staden Arboga. Vad kan man göra för att förbättra den eller vilka fel finns?

Essgarde
0

Kan inte mer än att säga att den är underbar! Tycker själv att det är tråkigt med kommentarer som "mkt bra" osv, men kan inte säga annat i detta fallet. Färgerna,kontrasterna och kompositionen är jättebra. Och himlen, den är ju helt magiskt. Är sååå avundsjuk :D Visserligen är jag inte så duktig än, men i mina ögon är den perfekt ^^,

MVH Fredrika

miksor
0

Är väl inte så mycket att förbättra, enda jag kan se är väl att den kanske inte riktig följer det gyllene snittet. Fin bild med härliga färger men du vill väl gärna vräka på med färgmättnaden har jag för mig va. Du skulle testa en plug till ps velvia vision heter den och är grym för bilderna.

Martin
0

En kanonbild Mandrakonian. Jag har tittat och tittat och tittat efter något som skulle vara "fel", eller kunna förbättras.

Det enda jag möjligen hittar, är att ha med hela stenkanten till vänster i flod/å-kröken. Men jag är inte heller säker på att det hade gjort att bilden blev bättre…

Mycket bra jobbat med både exponering och komponering!

mvh Martin

Mandrakonian
0

Tack för feedback , 2# jag har aldrig gillat regler dom bara bromsar kreativiteten och begränsar dig. Färg älskar jag det kanske märks men ni vet nu vem som fotat det och det är bra tycker jag Skrattande.

#1 Du behöver inte vara avundsjuk du kan fota lika bra som mig, det syns på dina bilder. Fast vi har andra tekniker bara :-)'

#3 tänkte likadant , fast tar jag bort det så saknas något ! ska printa snart den i A3 format och se lite hur den känns.

Martin
0

Håller helt med dig #4. Grästuvorna nere till höger gör en stor del av bilden, så man kan inte vrida längre åt vänster så att säga.

mvh Martin

Essgarde
0

#4 hehe, tack men det tror jag inte. Men jag kanske kan bli lika duktig som dig ngn dag. Har ju bara hållt på med foto i ett år. ^^, Och än har jag inga planer på att sluta med fotografering så

MVH Fredrika

Mandrakonian
0

#6 jag började sommaren 06 med digital foto så jag är ganska rookie jag med :-) innan var det målning som gällde!

Jenya
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Underbar bild måste jag säga finns inte så mycket man kan förbättra.

men jag tycte att det var perfect för en spegling.

var tvungen att testa :D

Martin
0

#8 Härligt bildseende. Ja, den gjorde sig verkligen som speglad!

mvh Martin

Mandrakonian
0

#8 Häftigt Skrattande

Fotokanen
0

Mycket fin bild tycker jag=) finns inget att klaga på inte vad jag ser iallafall..

Vart i arboga är det? bor inte långt där ifrån

Jenya
0

#9 tackar :)

10# Hehe tack, det var en riktigt bra bild. fins säkert massa roliga saker man kan göra med den ^^

Alberta
0

Av någon anledning kommer jag att tänka på kartongen till ett 1000-bitars puzzel när jag ser bilden. Det är menat som en komplimang Glad. Klara fina färger.