Snö!
Hej!! jag är relativ ny här - detta är min första tråd jag skapar!
Det jag är ute efter med denna tråd det är att få se lite bilder på snön (tycker det är så himla fint!!) så dela gärna med er av fina bilder där det finns snö med!
och jag tar gärna emot kritik, försöker enbart att fotografera manuellt nu förtiden, har väll gjort det några månader - så jag har fortfarande mycket kvar att lära
(fotar med olympus e-450)
…. är det okej att göra en sån här tråd? är som sagt ny här så vet inte riktigt vad som är okej eller inte..
Trevligt komponerad bild, hade gärna sett den exponerad lite ljusare dock, kanske med nån lite annan Vitbalans också. Helt OK att lägga upp en sån här tråd, men kanske hamnade i fel avdelning… :-)
Här är en bild från tisdagen förra veckan (Finlands självständighetsdag och därmed helgdag), då jag körde upp förbi Oravais, var den här bilden är tagen, för att hälsa på brorsan. Var lite snöoväder på vägen men då bilden togs hade det inte kommit så mycket snö ännu…
Svårt att få till färgerna. På den här bilden ville jag lyfta fram de kalla färgerna, men jag hade lite problem med det då en del av gräset träffades av utebelysningen vid en kaffestuga bakom mig och det ljuset matchade dåligt färgmässigt med det omgivande ljuset. Lade till en gradient med en annan färg och försökte jämna ut skillnaden. Lyckades det tycker ni? Är själv rätt nöjd med den här bilden.
Nu kommer vintern…
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#1 - Tack så mycket! tycker det är rätt så svårt att fotografera när det är mörkt ute.. haha, har inte prövat på det så mycket! Gillar din bild, väldigt fin, dock så kanske jag kan tycka att den är lite för blå eller vad man ska säga? annars tycker jag du lyckats bra med det du har varit ute efter med denna bild 
#3 hade absolut inte gjort någonting om det hade varit en hund med på bilden! det gör den ju nästan bara finare 
Jättefina bilder!! 
#7 hjälp vilken vacker bild!
#10 - Härlig bild! :-)
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#10 åh vilken sötnos!!
#13 Tack så mycket, ja alla bilder är jättefina!