Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-hård
Läst 1208 ggr
mjuhm
0

(H) - Blomma i en sockerskål.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi en bild jag tog alldeles nyss när jag gick omkring & fotade min lilla blomma :P. Hursomhelst tycker jag denna bild blev speciellt bra & jag är ganska nöjd. Dock är det ju ingen intressant bild då det är en blå blomma i en sockerskål, men jag tycker den blev riktigt bra :)

Vad tycker ni?
Testar för fjärde gången med hård kritik.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

mjuhm
0

putt

monstermash
0

Jag stör mig lite på att sockerskålskanten kommer med. Det hade nog blivit bättre om det bara varit blomman och sockrbitarna. Möjligtvis fotograferat ur en annan vinkel också. Däremot gillar jag den klara nyansen av blått på blomman.

mjuhm
0

#3 Tack så mycket! :)

[Fibbe]
0

Fin klar färg! Jag stör mig inte på skålkanten, däremot bakgrunden, den grå alltså. Bilden är färgglad och sen kommer den grå och dystra kanten.

En annan grej är att blomman känns vänd bort från bilden. Det ser ut som den inte vill vara med riktigt.

mjuhm
0

#4 Tack så mycket:)

Amelida
0

Håller med #2. För att göra det lite mer stilrent. För att kunna lugna blicken och låta ögonen smälta den fina blomman.

natha-mjau
0

skulle varit lite mer 'närbild' och skålen skulle inte varit med, tycker jag :)

Amelida
0

Nja tycker inte att det skulle vara närmre. För stoleken på sockerbitarna är perfekt lagom stora. Dem skulle bara varit fler men skålen skulle inte synts. Kanske bygga ett litet miniberg av socker bitar eller nått.