Köpa ny systemkamera
Har just nu en Canon EOS 300D, men funderar på att köpa ny kamera. Det finns ju massor olika systemkameror som man ska välja mellan..
Så till frågan; Vilken kamera rekommenderar ni att jag ska köpa? Jag kommer fotografera ganska mycket djur i rörelser, porträtt, sport & allmänt. Vill ha en bra kamera i lagom prisklass. Ca 5000 tusen kronor upp till 11 tusen kronor ungefär ska kamerans pris ligga på.
Vill bara ha kameramärket; Canon. Men andra förslag går det bra med. 
Tacksam för hjälp!
Om du trivts bra med din nuvarande kamera så kan du ju satsa på en senare variant, t.ex. EOS 600D.
Annars, om du kan tänka dig fullsensor, kanske 5D vore något, den verkar riktigt bra och jag funderar själv på att köpa den. Då blir det dock dubbla din budget, om du inte hittar den billig begagnad.
För övrigt är byte av optik det som utvecklar kameran mest, tycker jag. Så i ditt fall kanske det är smartare att köpa en lite billigare kamera men satsa på ett bra objektiv som passar dina intressen!
Jag tror nog också att en 550D/600D + snäppet
bättre objektiv är det smartaste. Själv köpte jag precis 550d + 18-55 + blixt (paketerbjudande) för 6000 och sedan 55-250 för 2000 hos netonnet.
Men du kan ju även köpa huset löst för ca 5500 och köpa valfria objektiv för 5 500 istället ^^ Det kommer du nog en bra bit på!
http://www.netonnet.se/art/foto/systemkamera/canon-eos550d18-5536af-5/164204.2051/
Köpte även ett sandisk extreme 32 gb minskort med skriv- och läshastighet på 30 mb/s. Egentligen "overkill", men man kan aldrig ha för stort minneskort, och för 523 kr hos Inet så kändes det dumt att köpa ett dugligt 16 gb för 400…
Så för mig landade 550D + två objektiv + blixt + minneskort på 8500 kr
Köper du 60D som trots allt r vassare men ändå innom rimlig prisklass så blir det 3 tusenlappar extra jämfört med 550d, och 3 000 över till objektiv vilket känns futtigt till den kameran. Men du kanske kan nöja dig med ett objektiv för tillfället och köpa det andra lite senare eller utöka din budget till två objektiv? ^^
Hakuna matata!
Hmmm, okej… Har läst lite på 60D men vet inte om jag ska ta den. :)
#3 - du köpte 550D? Är du nöjd med kameran? Hur är bildernas kvalité? Köpte du från NetOnNet?
Jag tror att jag ska kolla mera på 550D & 600D & 60D och jämföra lite. Och även åka till någon affär och känna o klämma på dom också. :)