Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1065 ggr
micke87
2011-12-11 21:25
0

Kameraväska

kvällens! någon som har ett bra tips på en bra kameraväska (gärna ryggsäcksformat) har idag en nikon d3000 + 18-55 och 70-300 samt en nissin di622blixt bara för att ge en uppfattning om hur mycket plats som jag behöver vore även trevligt att kunna få ner kameran utan att montera av 70-300 objektivet maxpris är runt 500 kr men eftersom jag studerar är billigare alternativ uppskattade Mvh micke

micke87
2011-12-12 09:36
0

Vet att bägge dessa ligger över det pris jag sagt var maxpris men bara för att få en uppfattning är dessa väskor något att satsa på (eller väskor av denna typ) eller är min känsla av att mina objektiv kommer dimpa i backen första gången jag inte mig riktigt för utan öppnar väskan ståendes istället för att lägga den plant på backen korrekt?

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=700829687

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=7182442

Mvh

micke

JazzBass
2011-12-12 10:04
0

Jag har bara två tips att komma med:

1 - Köp en väska som är tillräckligt stor men inte större än vad du orkar släpa med dig. Vid behov köp två, en stor som rymmer allt inkusive alla tillbehör och har plats för ännu några objektiv, och en liten med plats för kamera+objektiv och ett extra objektiv.

2 - Gå in i en butik och känn på väskorna. Själv har jag ett bra förhållande med min lokala fotobutik och får nästan alltid objektiv och tillbehör som väskor till konkurrenskraftiga priser. Ingen idé att köpa via nätet för att försöka spara en slant, för mig alltså.

Ofta är objektivfacken i kameraväskorna väldigt små, så om det står att en väska rymmer 8 objektiv så är det vanligt att de bara rymmer hälften så många större objektiv med 77mm filtergänga (standard i den lite högre prisklassen iaf hos Nikon), speciellt med motljusskydden påmonterade.