Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 288 ggr
Kattapult
0

Vad kan ha hänt med min kamera?

Min allra första kamera, en Avant Pocket, har tydligen sagt upp sig.

Jag har haft den ett bra tag, typ 2 år. Man kan starta den som vanligt men när den är startad finns det ingen "bildskärm". Tar man ett foto blir det bara svart.

Någon som har en idé på vad som har hänt?

Tacksam för svar.

Norrskenet
0

Har du nya batterier?

Kattapult
0

Hur menar du?

Jag har de batterierna jag alltid har haft. Uppladdningsbara.

Själva kameran är på men bildskärmen är bara svart :S

Anna
0

Man kan väl inte ladda upp batterier hur många gånger som helst har jag för mig (var ett tag sedan jag använde sådana). De tar väl slut någongång. Kanske du behöver köpa nya?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Norrskenet
0

Det är sant att uppladdningsbara batterier tar slut efter ett visst antal uppladdningar. Spänningen sjunker och till sist så fungerar inte kameran. Så var det för mig. Fyra nya batterier och kameran var igång

[Yoe-Yoe]
0

Min kamera landade pappa på när han flög av islandshästen! XD Och nu har skärmen gått sönder, den funkar precis som vanligt annars men skärmen är sönder så du kan ha råkat ut för samma sak, om den fått sig en stöt förståss. XD

Kattapult
0

Testat byta batterier, men det funkar inte :'(.

Syrran hade den med sig till Göterborg och tydligen tog hon ett kort som blev alldeles vitt och "scratchigt" innan skärmen blev helt svart.

Jag får nog reparera den..

[Yoe-Yoe]
0

#6 Då tror jag helt klart att den är som min, min var nämligen vit och cp innan den blev svart. Det som är bra med att den gick sönder är att min pappa kommer köpa en ny till mig! XD

Kattapult
0

Haha okej.

Va synd.. Stackars kamera :(..

Men syrran hävdada att den inte hade fått en smäll för hon hade varit försiktig. Den gick alltså sönder medans hon fotade…

fiiiyah
0

Gud va tråkigt och irriterande att den gått sönder :(

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

Kattapult
0

Jaa :(..

Jag har visserligen min systemkamera som jag använder mycket mer än den lilla som gått sönder. Men det är väldigt tråkigt iaf eftersom den lilla kameran kan vara lättare att ta med…