Foto iFokus

Foto

Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 1159 ggr
[Willuer]
0

SÖKES: Objektiv till Nikon

Hej! Glad
Jag söker ett bra men billigt objektiv till min Nikon D3000.

Helst ett objektiv som har ganska lång zoom och auto fokus ^^

Helst inte över tusen lappen, men det kanske bli svårt?Obestämd
(Kan kanske gå över det om objektivet är 'helt rätt' ^^)

Så den måste såklart funka med Nikon D3000 Skrattande

mvh/ Josefin

[Willuer]
0

Okej, tack :D

[Willuer]
0

Lenshero hade inget till min kamera D:
Så jag puttar upp den här, någon som har? :)

Inkanyezi
0

Jodå, visst kan du hitta dem på Lenshero. Du måste tillåta att Lenshero kör skript, och så väljer du Nikon D3000 och därefter zoom, så får du upp två exemplar av en flygbild över en stad, som visar resultat av den korta och den långa änden som väljs på brännviddlinjen. Där kan du själv välja vilka brännvidder som finns och också sätta prisgräns, så visar sidan vilka objektiv som ståmmer med eller överträffar dina val.

Annars kan du titta hos Cyberphoto, de har nästan alla objektiv som passar till din kamera. När du tar upp deras lista på objektiv till Nikon ska du kryssa i att objektivet ska ha inbyggd motor, eftersom din kamera inte har AF-motor utan den måste sitta i objektivet. Det finns också en massa andra objektiv som kan användas, men utan AF, bara med manuell fokus.

[Willuer]
0

Asså, jag fattade ingenting på hemsidan. Och jag satte en 'budjet', vilket objektiv osv. Men det kom inte upp några :S

Inkanyezi
0

Då kanske din budget var för låg. Det finns inga under tusenlappen, priserna börjar någonstans kring 1500 kronor för objektiv till Nikon.

micke87
0

Willuer om du klickar på Inkanyezis länk har han har ju redan gjort jobbet åt dig… jag fick i alla fall upp alla objektiv som har inbyggd af-motor och passar till nikon bara genom att klicka på länken. annars är mitt stående tips köp begagnat finns många som säljer på blocket och det är lite utav köparens marknad så du kan få ett bra mycket bättre objektiv för din tusenlapp än om du köper ett nytt

[Willuer]
0

Ja, det r ju typ begagnat jag vill ha! Dom e lixom billigare ;)

Inkanyezi
0

Av alla på den där listan är det bara ett som du bör undvika vad jag vet, och det är Tamron 70-300 som är mycket lätt att ha sönder, eftersom det inte tål att man petar på avståndsinställningen när objektivet är inställt på AF. Det har hänt att det har gått sönder bara av att man sätter på eller tar av motljusskyddet.

Men när du letar objektiv, ska det heta AF-S om det är Nikon. Du kan säkert hitta ett originalobjektiv, och det är ju det som passar bäst. Alltså inte bara AF, utan AF-S.

[Willuer]
0

Okej, tack :)