Lek: Hot Or Not 2
Det här är fortsättningen på en tråd som Diizkmedel startade: Lek: Hot Or Not. Den blev lite lång och tung att ladda, så jag startar en ny här. Här är Diizkmedels text i starten:
"Nu så tänkte jag flytta hit en lek som fins på hästfoto iFokus. Den går ut på att man säger om bilden är HOT eller NOT och sen en liten förklaring/kommentar varför man tycker om den eller inte och lägger upp en egen bild :)"
Min kommentar till näst sista bilden finns i sista inlägget där, och här fortsätter vi där det slutade. Min bild är här:
(bilden tagen 1967, Olympus Pen F, zoom 50-90 vid 50 mm, Ilford FP3, negativet avfotograferat på ljuslåda)
Hot
Gillar pojkens uttryck & att bilden känns sne fastän den inte är det. Väldigt gammal känsla också.
Hot/not?
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Hot ! gillar att dropparna ligger lite åt sidan å inte tar upp hela bilden!
Not: för lite skärpa på dropparna, skulle velat se mer :)
Bild tagen på morgonen vid tågstation här i Gnesta :) (HDR)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
Hot - Den ser spännande och mystisk ut. Bilden ser även ut att vara från ett tv-spel.
Hot - Bra skärpa på droppen, snyggt att det speglar sig också.
Not - Tycker bilden är lite för mörk och för rörlig bakgrund.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
#8 Måste tjejer ha någon symbolik för att dem medverkar på fotografering?
Men jag tycker inte bilden blev sämre för tjejen var med på bilden.
Jag tycker det var dumt skrivit av dig
Var det inte förövrigt att man skulle skriva hot ELLER not? *förvirrad*
Ove: Jag tror inte du ska ta åt dig. Det är #8 personliga åsikt. Alla kan inte älska ens bilder eller förstå andemeningen med dem. :) Och jag tror inte h*n menade att det var nåt fel på tjejen i sig.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Not: Media markt e inte det roligaste man kan fota och tråkig bild e de överhuvudtaget.
Hot: Du fick till en fin himmel på bilden :)
Blomma, lite macro =)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
#17 Vilka båtar, vilket vatten? Jag tror vi ser två olika bilder. Är det inte en solnedgång?
That that don't kill you can only make you stonger
#18 jag ser en horisont med orangeliknande himmel med skog o vatten nedanför och båtar i nedre vänstra hörnet :P
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
#18 Det är nog en solnedgång, bakom träd, vid vattnet med båtar.. ;)
// Lise
When nothing goes right, go left!
Istället för att känna dig förorättad o gnälla.
- Berätta vad du vill förmedla med bilden.
- Berätta hur du har tänkt angående komposition.
- Berätta hur du tänkt angående ljuset.
Det är möjligt att jag är trög, men jag förstår inte alls hur du tänkt.
Värd för Pensionärer
Hot - Gillar färgerna, dock är det nånting (som jag inte riktigt kan sätta fingert på) som förstör fotot en aning. Kan vara skärpan, men jag är osäker 
#21 Jag brukar inte tänka så mycket på symbolik när jag tar mina bilder. Det jag tänker mest på är att få snygga motiv.
Jag tycker inte jag behöver förklara mer än så. Här finns mej veterligen inga regler att man måste förklara i detalj hur man tänker när man tar bilder.
Så med tanke på det så tycker jag bara det är dumt och störande att ställa sådana frågor.
De frågorna du ställde till mej i #21 + att du skrev att du inte förstår vad jag har tänkt, det tycker jag var både provokativt och lusfräckt skrivet.
Du behöver inte förklara någonting!!!
Jag försökte bara vara snäll och ge dig chansen att tala om varför du tyckte din bild var bra och vad som var bra med den som jag hade missat.
Som tack för det fick jag en utskällning av dig. Det är tydligen bara dumt att försöka vara snäll mot dig.
Nog om detta nu återgår vi till trådens ämne.
Värd för Pensionärer
#24 Jag förstår inte att du kan tycka att det var snällt…
Nä, jag skällde inte ut dig, men jag kände mej förolämpad av dina frågor.
Och sen svarade jag dig, vad jag tyckte om dem frågorna du ställde.
Bortsett från detta så tycker jag ganska bra om dig faktiskt
Tycker ni ska ta ert tjafs nån annanstans o försök håll denna tråden ren från allt det där!
Hot: Sköna färger och bra skärpa !
Not: Skulle vilja se mer av humlan :)
Lång slutartid på Stockholms gator =)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Haha, att en del folk på detta forum inte kan ta kritik är ju helt otroligt! Båda trådarna är fulla av ovesäntlig paj-kastning! Som fotograf får man stå ut med kritik då och då. Tacka och ta emot och omvandla till något positivt att använda i framtiden istället för att ta det som en förolämpning!
#30: Hot! Älskar vinkeln, komponeringen och exponeringen, en riktigt bra bild!
Min bild är tagen en solig dag inne i skogen, bilden är tagen med Nikon D80 och antingen fast 50mm eller fast 60mm, minns inte riktigt vilket jag avände :)
----------------------
• Marielle Foto
#31 50 mm enligt Exif.
HH
#31: Not - Den hade varit finare i färg och jag hade nog velat ha lite mer luft ovanför huvudet, nu ser det ganska trångt ut.
Hälsningar Olivia
#19 & #20 Sry xD Visste inte ens om dem, på min data såg man inte det, såg bara silluetterna av en skog med solnedgång xP
Nu har jag också lyckats se det.
Fick dra upp brightness ordentligt mycket på skärmen för att upptäcka det.
När skärmen är riktigt kalibrerad är det osynligt.
Värd för Pensionärer
#36 Ja, använde en gammal data när jag ladda upp den och den hade redan mörk skärm. Så hade ingen aning xP Trodde det va en bild från Syd afrika xD
Not: Tråkigt ljus, utfrätt himmel och centrerat motiv. Ser inget intressant i den här bilden. Har tagit en del såna här bilder själv också och konstaterat att alla intressanta motiv inte automatiskt ger intressanta bilder, åtminstone inte i tråkigt ljus. Har sett mycket bättre bilder av dig, t.ex. modellbilderna du lade upp för nåt tag sedan. Dina två tidigare bilder i den här tråden är också bättre än denna.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Hot: Gillar bildens färger och ljus. Och älskar själva motivet ^^
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Hot - Fina och varma färger, bra fokus på katten och dens ögon.
Hälsningar Olivia
HOT:Fint fokus på ögonen, men skulle vilja ha lite mer skärpa i övriga ansiktet också.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Not; oskarp
Hot; fina färger
-' Malin Hultman
Hot - Bra skärpa och färger, fin vinterbild på en fin kanin. :)
Not - Det lila bandet som sticker upp, man ser inte riktigt vad det ska föreställa så den stör mest.
Hälsningar Olivia
#57 Jag vill bara säga att det är meningen att själva barnet är oskarpt medan hennes händer är i fokus.. ;) Men man tycker ju olika, men det var helt min mening med fotot.
Hot - Fint ljus och fina färger, önskar bara att du gjort lite mer av det.
Not - Tyvärr är det ett tråkigt motiv och bilden är väldigt rörig när skärpan ligger där den gör, hela bilden känns ganska oplanerad och inte så väl komponerad.
California-kusten i USA
----------------------
• Marielle Foto
Not bilden är tagen med blixt å då blir det fula skuggor i bakgrunden, skulle skippa "Foto: Laban01" om jag var du. Lite tråkigt motiv, gnistrande färger dock
Hårddisken har kraschat så hittade bara några bilder jag tog i augusti. :(
liebe kann manchmal sehr weh tun
Hot. Tycker hästens öga blev ganska bra
Not. Både underexponerad och överexponerad.
Om man skulle ge Hot eller not efter hur intressant det är att titta på en bild så tycker jag inte t.ex pinnar stenar blommor och vattendroppar är det som ligger bäst till.
Men här kommer i alla fall ett par blommor till
Not - Blomman är i mitten och det gör inte bilden så intressant, dessutom borde du gå ner till blommans nivå. Insekten på blomman är oskarp.
#68 Blommor och allt annat du nämnde kan bli intressant om man tar från rätt vinkel och liknande. Alla har olika åsikter. Jag gillar blommor och vattendroppar men bara för att det är en bild på en blomma så betyder det inte att den automatiskt blir intressant för mig.
Hälsningar Olivia
Hot; gillar bilden
Not; Hade velat ha lite mer beskuret så man kommer närmre blomsterflugorna(?) :)
-' Malin Hultman
Hot! gillar färgena och att den ser mystisk ut ! :)
Lägger in en lysande blomma :)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
Not; Ingen bild som tilltalar mig något speciellt och bilden är förövrigt ganska mörkt.
Hot; du har fått en fin bild på himlen
-' Malin Hultman
Ove, en fråga här emellan: Har du din skärm riktigt rätt inställd, inte för ljus och helst av allt kalibrerad? Undrar om saken då du påpekat flera gånger att många bilder är överexponerade. Enligt mig är de fall jag tänker på helt rätt exponerade utan detaljförluster i de ljusa områdena, medan din egen senaste bild är något för mörk i min mening.
#80 Ja allt du skriver här är väl rätt? Så då måste det väl vara min skärm det är fel på? Den är nog inte 1 år gammal ännu så är det fel på den kan jag nog få ut det på garantin.
Om det är #76 du syftar på så ser det helt klart ut som hennes panna och näsa är överexponerade på min skärm. Men jag tycker inte det är så farligt om bilder är lite under eller överexponerade, sånt bryr jag mej inte om så mycket. Vi lever inte i en perfekt värld…
Jag vet att du är duktig på fotografering!…
Håller faktiskt med Ove där, för den bilden ser faktiskt Överexponerad ut, men det e verkligen inget fel med över eller underexponerade bilder bara det inte är Fööör mycket.
#79 Not - tråkig bild och tråkiga färger för min del
Hot - gillar att du inte kapade nånting på den !
Drar en bild på min systerson som trixar med bollen =)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
#81 - Det är inte fråga om att det är fel på nåt. Det är fråga om att få den inställd rätt, att den visar färgerna som den ska och att ljusstyrkan är anpassad till rummet den är i. Min "fabrikskalibrerade" Dell U2410 visade färgerna åt fanders innan jag fick den kalibrerad, och som standard är ljusstyrkan på tok för hög. Det är helt normalt att man kalibrerar sin skärm och ställer in ljusstyrkan enligt omgivningen för att den ska visa rätt färger och inte vara för ljus/mörk.
Jag bryr mig inte heller så mycket om om nåt är lite över- eller underexponerat, men då du påstår att bilder som inte är överexponerade är det, så tyckte jag det var värt att reagera på saken och fråga om du har skärmen rätt inställd. Jag fick exempelvis ställa ner ljusstyrkan på min skärm till ett värde på 8 av max 100, för att få ner ljusstyrkan till 120 candela som rekommenderas för bildbearbetning…
#82 Roligt att du håller med mej.
#83 Ok. Hur ställer man in skärmen och hur ska jag veta att den är rätt inställd?
#84 - Här är en sida med några enkla testbilder som man kan utvärdera skärmens inställningar på:
http://www.imaging-resource.com/ARTS/MONCAL/CALIBRATE.HTM
Den här sidan är lite mer avancerad men jag rekommenderar ta en titt på några av de här sidorna också. Klicka på rutorna upptill för att se de olika testbilderna:
Men det bästa är att skaffa / låna en kalibrator att ställa in skärmen med.

Om det är en bärbar dator kan det vara knepigt, eftersom många inte har inställningar som man kan komma åt. Dessutom visar bärbara datorer ofta olika kontrast och ljushet beroende på i vilken vinkel man ser dem. Det finns också platta skärmar som inte heller har inställningar lätt åtkomliga och som visar olika beroende på vinkeln.
När man inte har några rattar att skruva på finns på många skärmar menyer där man kan ställa kontrast, ljushet och färg. Menyerna brukar man komma åt med knappar. CRT-skärmar kan ha endera knappar och menyer eller rattar för vissa av inställningarna; numera är det vanligast att man har knappar och menyer, och alla inställningar är inte åtkomliga på många skärmar.
Det bästa är att använda ett kalibreringsverktyg med ett program som ställer in videokortet till att ge rätt utsignal. Det funkar på nästan alla datorer, beroende på vilket videokort man har.
#87 kollade på orginalet å de e faktiskt busken som går nedåt =)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskog - 500px
#89 Ok då är den vel som den ska då. ^^
sorry min dator sega ut så mitt inlägg kom lite sent! ;) SKa göra om och göra rätt!
HOT: Jag ääälskar råttor (har själv fött upp en massa härliga hängisar) och jag gillar bilden! Bra skärpa.
NOT: Jag funderar lite över kompositionen, jag gillar den inte helt.. Men när jag funderar så skulle jag kanske själv välja att göra nånting i samma stil.. Jag gillar ju ändå att svansen är med.. :)
Min bild ovan!
#92 Not: Det här fotot på råttan säger mej mycket mindre än en gatobild, och jag tycker även den är mindre intressant.
Jag tycker det här svaret var befogat efter en så osympatisk kommentar CamillaS gav på min bild
Eftersom ni inte verkar uppskatta mina bilder så får jag väl också börja fotografera stenar och pinnar och sånt
#96 Jag vill bara påpeka att det kritiken var väl ganska meningslös..? Det handlar väl inte om att jämföra två bilder i den här tråden?
96:an: En svår bild, för jag hade gärna velat se mer av huset än av en livlös och tråkig trädgård, dessutom gillar jag inte bilder som "står upp". Men halvhot är den iallafall. 
Det här är en av dom absolut första bilderna jag tog med min nya kamera i sommaras, så jag hade inte lärt mig speciellt mycket av den ännu… 
#93 HOT: Om det är sorgsenhet och ensamhet du har försökt fånga med den bilden med den ensamma pojken och de diffusa färgerna, så är det verkligen lyckat!
#96 HOT härligt motiv. Mystiskt. Det får mig att bli intresserad.
NOT liite mer färg skulle inte skada.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#98 Vi postade samtidigt, så vi får väl kanske kommertera varandras bilder.. 
HOOOT!
not.. ynka lite att gnälla på så en rakare horisont då, vet att det inte är lätt…
Hot, Gillar kattens uttryck och tycker du fått bra ljus och bra skärpa i bilden :)
-' Malin Hultman
¤102 HOT Gillar uttrycket och 3D känslan.
not lite mer skärpa på kissen, kom lite för mycket på stenen.
Hot - Gillar hundens uttryck! Färgerna är också bra.
Not - Hade även velat ha hundens nos i fokus.
Är själv lite fundersam över denna men kör på!
#107 Visst är det Jönköping. En bekant har nyss köpt ett hus där och detta är utsikten från ett av hennes fönster.
Värd för Pensionärer
#109 Oj va härligt att ha den utsikten utanför fönstret! :D
Hot: Gillar att trädet går diagonalt genom bilden och även att det var mjuka, fina färger. Inte för rörigt.
Not: Lite synd att himlen "spricker" och blir för vit. Och jag tycker själv mer om bilder där, när det gäller barn, barnet leker eller liknande.
Men mer Hot än Not och tyckte om bilden :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
NOT: Jag ser faktiskt inte va det är? Är det en tavla?
HOT: Fint ljus
Det här handlar ju INTE om att hitta felen på bilderna utan iallafall jag skriver det jag först tänker på när jag ser bilden jag tittar på!
Är det då en i mina ögon OINTRESSANT bild så är det väl ändå MER fel att skriva "Oj vilken spännande bild!"?
Men sen tycker jag också att jag ofta får kommentarer från dig som "Vacker kvinna", "söta barn". Och för mej så kan de inte spela mindre roll om det är en vacker eller ful kvinna (olika i olikas ögon) utan mer HUR jag har tagit bilen. Hur jag har komponerat ihop en HOT eller NOT bild. Oberoende på om jag har ett vackert motiv eller inte.. det kan ofta vara dom "fula" motiven som blir vackrast i slutändan, om man gör det på rätt sätt.
Sött huvudporträtt på en jättesöt liten schnauzer! Hot!
Lagt upp denna i en annan "Hot or Not" tråd (dock inte här).
Kan tillägga om Schnauzern att det var härliga färger och fin kontakt med hunden :) Ser ut som att både nosen och ansiktet kom bra i fokus.

#124 Haha, diggar att han går som den på skylten :D
Jag blir förvirrad av din bild ;) Jag gillar den jättemycket samtidigt som jag stör mig jättemycket på den.
Jag tycker det är en spännande bild! Men jag stör mig på att motiven är mitt i bilden och sen söker mina ögon igenom bakrunden gång, på gång, på gång. Och det är ju även det som gör det lite spännande.. fast jag vill ändå att det ska vara motiven som blicken stannar på.
Förstår du att jag blir förvirrad? ;)
Not. Tcker att vitbalansen är lite fel i bilden. Skulle varit mycket varmare toner som skapar en mer mysigare känsla. Kanske någon tavla eller något i bakgrunden som stärker mysighets känslan.
#128 Hot. Jag gillar den bilden. Det finns ju något som heter diagonalkomposition
"Diagonalkomposition är en rörelse eller riktning som går från ena hörnet till det andra. Blicken vandrar på"
Jag tycker den bilden uppfyller den tekniken ganska bra, med lyktstolpen vägskylten samt tjejen med hunden, och sen att du har färg på tjejen och hunden gör ju att det är lättare att fästa blicken på dem. Jag tycker det är en av de mest lyckade bilderna i den här tråden.
#131 Hot. Vackra färger och lite fantasieggande att titta på tycker jag.
Not. Tycker hela blomman skulle vara med.
Här kommer jag med en nästan helt nytagen bild från en stor sydsvensk stad.
#132 Förlåt om jag frågar, men den bilden är väl inte i diagonalkomposition? Eller exakt vad menar du? Det är väl när något går från te.x nedre vänstra hörnet till övre högra?
#133 Det går kanske inte från hörn till hörn där, men jag tycker i alla fall det är en viss digonaleffekt i bilden, en linje som ögat kan följa…
#135 Hot! De kalla färgerna passar verkligen bilden och skärpdjupet känns helt klockrent. Däremot skulle jag gärna velat se bilden större för att kunnat ge bättre kritik och njuta lite mer av den.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#135 Tack! Ja jag gjorde den medvetet lite liten för jag sitter i urskogen i Dalarna och surfar med hjälp av min Ajfåååån! Så jag kan inte ladda upp för mycket och för stora bilder ;D jag kan se om jag kan ändra bilden i inlägget till en större.. :)
Hot; kanske lite mörk men jag gillar den :)
Bidrar med en på lilla Pixel :D
-' Malin Hultman
#138 HOT! Supersöt kanin, jättefina "matchande" färger och bra skärpa på kaninen.:)
Dock är bakgrunden lite distraherande.
Hey, I know you!
Hitentills i den här tråden har jag lagt in bilder som jag själv tycker är bra, och vad har jag fått för det, jo mina bilder har blivit nästan fullständigt nedvärderade av dem som har gett sitt utlåtande om dem.
(Men ska jag försvara bilden på kiosken som Hannapanna nedvärderade så kan jag säga att den följer principen för 3-komponentskomposition ganska bra med förgrund, mellanplan och bakgrund. I min bild där så är vägen och refugen förgrund kiosken mellanplan och hyrhuset med delvis belysta fönster bakgrund. Sen stolparna som Hannapanna slog ner på tycker jag inte alls skämmer bilden, tvärtom för det är ju sådana knep man brukar ta till för att få bättre djup i sina bilder)
Så går man efter det så vet jag inte hur en bra eller dålig bild ska se ut. Så följden av det blir nu att jag kommer mestadels att lägga ut bilder här som jag inte själv tycker är så bra. För får jag not på dem så behöver jag ju i alla inte bli besviken
Prydnadssaker. Fotograferat i befintligt ljus
#140 klart man blir besviken när man inte får annat än dålig kritik på sina bilder men fortsätt lägg ut bilder du gillar, ta åt dig av det som är bra och lägg resten bakom dig…. =) så länge du är nöjd med dina bilder så är de tillräkligt bra(!)
men du blir nog inte förvånad när jag skriver not för din bild… =/
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Not; den har ett störande ljus "sken" och är ganska sned.
-' Malin Hultman
#140 Har man gett sig in i leken får man leken tåla. Det kanske helt enkelt inte är motiv som just de som "betygsätter" din bild gillar. Du kanske bara har haft otur vilka som kollar på bilderna. Och alla tycker ju inte lika. Vilket är tur det! Tänk vad tråkig världen hade varit om alla tyckt lika. Jag tycker det viktigaste är att man själv är nöjd med sin bild.
#144 Hot Tycker det är en skön känsla i den bilden
Not. Underexponerad. Problemet med att ta motljusbilder är ju att solen lyser in i kameralinsen vilket gör att kameran släpper in för lite lljus. Så därför kan det vara bra att sätta kamerans mätare för exponeringskompensation på + när man tar sådana bilder.
#143 Jo det är sant att jag vet själv vilka bilder jag är nöjd med. Däremot tycker jag det känns ganska meningslöst att visa bilder som jag själv är nöjd med här, eftersom folk som hitentills har bedömt dem bilderna här inte visar någon uppskattning för dem. Då tycker jag det är en bättre idé att visa bilder jag inte är nöjd med i den här tråden, så kan ju dem som skriver not på dem förhoppningsvis vara så kostruktiva i sin kritik så dem inte bara prackar ner på bilderna utan även skriver vad dem tycker jag kunde gjort bättre
Äldre byggnad. Är inte riktigt nöjd med den här bilden. Men frågan är om jag kunde tatt den mycket bättre med tanke på hur det såg ut framför byggnaden? Där fanns inte så stor yta framför att fotografera på sen var där saker i vägen också framför byggnaden
#145 Hmm… Tycker det är ett vackert motiv, dock lite för centrerat.
Vet inte om jag ska säga Hot eller Not, har sett dina andra bilder, och ser vilken "typ" av bilder du tar. Eftersom du verkar nöjd med din fotostil, ska jag ge min konstruktiva kritik med fokus på just din fotostil. Ingen idé att försöka ändra på sådant man är NÖJD med!;)
Hade jag varit fotografen hade jag nog lagt motivet lite mer "åt sidan", om du fattar vad jag menar;) Sen tycker jag också att den blåa skylten är lite störande, men du hade ju inte gärna kunnat såga ner den bara för att få en fin bild. Bilden är lite smått rörig, eftersom det, som du själv säger, finns mycket framför i vägen.
Tar exemplet en av dina tidigare bilder för mitt uttalande om centreringen, som visar ett slott/herrgård el. dyl, där är motivet mindre centrerat, och i min mening mycket snyggt beskuren, lite grådaskiga färger till trots.
Tänkte smyga in min åsikt också om vad en "spännade" bild är, eftersom det verkar vara lite delade meningar om det i denna tråden.
För mig är en spännande bild något som blotta ögat inte kan uppfatta i sig sjävt, t. ex en extrem närbild, suddig bakgrund med extra fokus på motivet, etc. Det finns absolut inget intressant med en gräsmatta, en pinne eller en sten bara "rakt upp och ner".
Har dock inga bilder på datorn jag sitter vid… Hoppas ni kan förlåta mig;)
Ville bara säga min åsikt… Kanske nästa person kan lägga upp en bild?:)
Hey, I know you!

Nej, jag tycker att den här leken har nått vägs ände nu.
Ove555, det du upplever är till stor del att svinhugg går igen. Dina egna kommentarer här är ofta spydiga, nedvärderande och inte sällan grundade på okunnighet. Din ton har många gånger dragit ner stämningen, då du ofta klagar på den som riktar någon kritik mot dina bilder eller till och med försöker hjälpa dig att få dem bättre.
Det har varit uppe tidigare på forumet att den här typen av lek inte förbättrar stämningen, utan snarare odlar osämja. De balanserar på kanten och tippar lätt över. Jag håller med Fejhn där; det kan vara bättre att bara skriva vad som är bra med en bild eller komma med konstruktiv kritik om man vill ha bättre stämning.
Jag vet att det är svårt att ta negativ kritik, och kanske i synnerhet när man upplever den som orättvis, vilket den lätt blir när andra ger igen när man själv har betett sig dumt. Det är inte heller upplyftande för forumet att skapa och driva trådar som odlar osämja.
Så därför låser jag den här tråden nu och hoppas att vi kan ha lärt oss något.

Men jag tycker den är HOT även om den kanske kunde varit tagen lite mer framifrån.