Ny här
Jag bestämde mig idag för att bli medlem här. Jag har alltid varit intresserad av att fota. Jag har nog inte det mest tekniska intresset utan det handlar mer om att skapa bilder. Att ta bilder av händelser och försöka fånga stunden. Och då, när jag skriver det, inser jag att jag måste skaffa mig en kamera som är snabbare att fånga stunden. Sen tre år tillbaka finns det barnbarn i familjen så numera försöker jag fånga dem på bild. Här finns annars två katter som ofta får vara fotoobjekt. Jag är sambo med en man som gillar att fota och som kan sitta i timmar och se på bilder och studerna teknik.
Här en bild på sonen och hans dotter när de matar änder.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Välkommen hit.
Det är verkligen en riktig toppenbild du lägger ut här.
Fin färgkomposition och mycket känsla utstrålar den.
Värd för Pensionärer
Tack!
Det är nog det jag vill förmedla med bilder, att de har känsla.
Nu kanske jag säger fel på den här sidan, men jag kan uppleva att ibland är en bild inte tekniskt perfekt men den har god kompostion och förmedlar en upplevelse känsla, så det är ändå en bra bild.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hej och välkommen! :-) Gillar speciellt den första bilden. Den sista skulle nog inte vinna nåt pris i en fototävling då den är lite ganska rejält oskarp, men den förmedlar ändå en bra känsla.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Hej och välkommen!
Fina bilder, och lite synd att kameran hellre fokuserade på blommorna än på flickorna.
Jag har ett litet tips för såna situationer. Din kamera har en finess som heter AF Tracking i den engelska bruksanvisningen, möjligen AF-spårning i den svenska. När man har ställt in kameran på spårning, så följer AF-punkten det som man har valt, och fokus hamnar där.
Om man alltså väljer AF-spårning och siktar på en av damerna som springer, kommer skärpan att hamna där, snarare än i bakgrunden, också om hon flyttar på sig.
Varmt välkommen!
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Känner mig själv som en nykomling här men välkommen :)