Vad bör jag tänka på?
Jag har blivit tillfrågad om jag kan fota ett par. Mina tankar är att bilderna ska tas ute. Då jag tror att bilderna blir bättre.
Men vad bör jag tänka på, har aldrig fotat människor med ett "syfte" förut. Och jag vill ju att dom ska kunna använda sina bilder, för dom vill ha papperskopior.
/Michaela Lundgren
Ingen som kan tänkas kommer med lite tips?

Ja det är ju lite svårt när man inte vet ngt om hur mkt du kan:)
Men ute låter väl bra, bra väder är ju en födel.. Försök hitta en lugn och fin bakgrund, far ut och välj en plats redan innan.
Fota med stor bländare så du får en suddig bakgrund. Gärna med teleobjektiv från lite avstånd. Fotar du nära med vidvinkel kan dom få stora näsor och sånt;)
Försök fylla upp så mkt som möjligt av bilden med objektet du ska fota så slipper du beskära så mkt sen. Och att få med alla armar ben och fötter i bild är åxå bra;)
MVH Anna
#2 Jag har tänkt på ett ställe redan, men vet inte riktigt om dom vill fotas där.
Men tack för dom andra tipsen ;)
/Michaela

Va kreativ. Fråga om de är intresserade av lite annorlunda bilder. det kan hjälpa dig att skapa en lite mer personlig stil som många sedan kan bli intresserade av.
Gör det så enkelt som möjligt och om det är några träd i närheten, va extra uppmärksam så inga stammar eller grenar skär genom personerna.
testa även att försöka rama in personerna med hjälp av buske, träd eller liknande.
Hälsningar
Alexander
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Det absolut viktigaste tycker jag är; Fråga paret vad för typ av bilder de vill ha, och vilken miljö de föredrar. Känner sig paret inte bekväma i miljön blir det nog inte några bra "parbilder" med känsla i.
mvh Martin