Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 464 ggr
KickanW
0

Nyckelpiga på strand

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha konstruktiv kritik på denna. Får se om jag klarar av medel den här gången ^^

Vissa av er kommer kanske störa er på sakerna i bakgrunden men det är de sakerna jag tycker gör denna bild så det är medvetet.

Vill påpeka (även denna gång) att bilden är tagen med en helt vanlig digitalkamera (ej system). Konika Minolta Dimage G530.

JennyStaaf
0

Häftig idé!

Jag stör mig inte alls på bakgrunden utan tycker det var jättekul att se nyckelpigan och människan "tillsammans på stranden".

Trots den roliga idén - att båda har ryggen mot kameran, saknar jag kontakt med nyckelpigan när den är placerad som den är nu på en arm (?). Jag tror det skulle fungerat bättre om nyckelpigan också stått på sand, och bilden i övrigt hade sett likadan ut. Men hur lätt kunde det varit att få till det..?

Bilden kan med fördel beskäras så nyckelpigan hamnar nere i vänstra hörnet.

mvh Jenny

KickanW
0

Tack! Mjo, tyvärr hade jag nog ingen möjlighet att flytta på nyckelpigan. Jag vill dock inte ha bilden på högkant vilket den blir om jag beskär den så.

Men jag tycker det är lite dåligt med kritik här. Ingen mer som har något att säga?

JennyStaaf
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nej men inte högkant, jag visar här hur jag menar. vet inte om man får göra så här i kritiktrådarna men jag fattar inte var reglerna finns..

KickanW
0

Aha, fast om man beskär så att nyckelpigan hamnar i vänstra hörnet blir ju bilden på högkant.

Jag tycker faktiskt bättre om när det är lite mer yta nedtill.