Posera i studio?
I morgon har jag en familj som kommer till studion och jag är så innerligt trött på att sakna idéer på hur dom kan stå. I detta fallet är det två vuxna tre barn och en hund. Jag vill ha liv i mina biler och inte bara låta dom stå rakt upp och ner och bli fotade. Svårt det där. Men har ni tips på hur jag kan be dom stå, sitta, ligga så kom gärna med dom! Har ni egna bilder tagna på familjer som ni kan visa så blir jag jätte glad! Ska även googla lite på familje fotografer och se om jag kan stjäla lite idéer där ifrån.
Bilden är på min dotter. Visserligen ensam, men med liv och känsla i bilder tycker jag.
Det beror ju en aning på vilken ålder dessa tre barn är i. Eftersom det är en hund inblandad kan det bli lite mysiga bilder om denna hunden är lydig nog till att ligga still, varpå barnen kan vara runt hunden och klappa den. Sedan kan ju föräldrarna vara med där också. Just att de gör någonting, och inte poserar. Att man fångar ett ögonblick i en aktivitet istället för en uppställd familj, som du säger.
Vet inte alls om det där hjälpte, men det var mina tankar :)
Lycka till med fotograferingen!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för tipset! Det är lite så jag tänker också! Ska snart iväg och har väl inte riktigt hunnit kika runt på så mycket andra bilder! Men det ska nog gå bra hoppas jag!
Berätta gärna hur det gick sen!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det gick jätte bra och jag är nöjd! Det enda som var sjukt svårt var att fånga den jätte vilda schäfer/huskey blandrasen dom hade med sig och ville ha med i bild… Den var mer vild än tam!
Ja, det försvårar så klart arbete. Dock blev det kanske lite rörelse i bilderna, om du hade kameran i högsta hugg när den var vild!

Gud vilken URSNYGG hund!! 
Fint foto :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
(Skriver jag ett "år" senare såg jag nu
)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus