Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1206 ggr
[Fibbe]
0

(H) - Skogen igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag bestämde jag mig för att ge mossan ett nytt försök. Ville egentligen bara komma ut i skogen, känner inte den här skogen så bra än så går dit så ofta som möjligt. Och idag gav det resultat! Jag hittade en spindel i en gran och tryckte in mig i barren lite för att få bra vinkel. Då hörs det klassiska vrålskriket följt av en hårt snärt mot stammen. En ekorre är fly förbannad på mig!

Den tittar ut ur sitt bo högre upp i granen. Den kilar snabbt ut och sätter sig och skäller på mig på en gren. Tyvärr hade jag packat lätt och hade inget tele med mig. Men nu vet jag vart den bor, så nästa gång blir det till att släpa med sig telet och en stol!

Hur som helst så gav jag som sagt mossan ett nytt försök.

**Utrustning
**Pentax k20D
Tamron 90mm f/2.8
Blixt, avfyrad långt från höger och ett A4-papper som diffusor nära motivet.
Sprayflaska med vatten för att snygga till bakgrunden.

JazzBass
0

Snygg bild och kul story! Gillar den här bilden bättre än den förra, känns mer balanserad. Snyggt med vattendropparna i mossan och på den där stjälken som sticker upp. Vidöppen bländare märker jag, ger snygg oskärpa i bakgrunden men ett verkligen minimalt skärpedjup som du också fått placerat helt rätt i djupled.

Ser fram emot en ekorrbild här om nåt tag också.. :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[Fibbe]
0

Tack så mycket! Jag gick nog för nära på den förra bilden, det ger liksom inget helhetsintryck. Sen tycker jag att det blev roligare kontraster när bakgrunden är mörk, detta för att denna sitter på en gren och är en rotvälta i bakgrunden.

Hoppas att ekorren inte är så blyg! Hoppas det blir fint väder framåt helgen, då ska jag dit och spana efter den.