Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 538 ggr
Robert
0

Fotoprojekt - B

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagens uppdrag var att hitta ett mönster som påminner om bokstaven "B". Idag fann jag något som inte bara ser ut som ett B utan också har B:t som första bokstav för objektet, bildäck.

Om du har gjort hemläxan så har du lagt in ett "A" i den här strängen.

Den svartvita bilden har jag fått genom att lägga på två lager av Hue/Saturation.

Ge dig själv ut i morgon på ett fotoprojekt och ta en bild på ett "B". Kanske du hittar ett B hemma och kan ta fotot redan ikväll.

Få fart på din kreaktivitet och vi möts senare här i strängen!

Hälsningar

Robert

Robert
0

Brrrr.

Citron
0

Finurliga bilder Robert. En sådan fantasi brukar oftast ha bleknat iväg hos de äldre (förlåt). Hoppas jag också får behålla min fantasi länge. Den verkar iaf växa för varje dag som går. :)
Bild nummer #1 gjorde sig extremt bra i svart/vitt.

Jag var i Stockholm igår och tänkte ta en massa foton på saker jag kunde se bokstäver i. Tyvär blev mitt sällskap lite sur när jag plockade fram kameran. Han tyckte det var pinsamt att jag gick och fotade allting. Därför blev det bara ett foto på ett "i" som jag tog när han inte såg. Men jag väntar med att lägga upp den tills vi kommer till den bokstaven. Jag får leta efter ett A och ett B här hemma i Eskilstuna istället.

Vänliga och glada hälsningar
- Jim Johansson

Robert
0

Jim, ha i tanken att när andra tittar på dig gör dom det med nyfikenhet. I deras tankar snurrar det säkert att där står ett proffs och fotar. Dröjer du extra länge eller snurrar du runt extra mycket runt ett objekt förstärks den känslan hos andra.

Jag har lite problem med mig själv att fota andra människor på offentliga platser. Det försöker jag komma över genom att fota just andra och mer vetskap om vad man kan fota har hjälpt till.

Hälsningar

Robert

Citron
0

Robert. Jag har inga problem att slänga upp kameran eller fota andra människor. Jag är en person som inte bryr sig om vad andra tycker och tänker. Jag är den jag är med andra ord. :) Men för min kompis skull behöll jag kameran i fickan. Jag ville inte att han skulle få lida genom att skämmas över mig bara för att jag ville ha fina foton. Men jag har sagt till mig själv att jag åker ensam nästa gång.

Att se ut som ett proffs med min kamera är nog kanske inte så lyckat. :P (se bifogad bild) Men som du säger, jag vinklar mig själv och kameran i alla lägen och tar gärna mer än 5 bilder på samma mål. ;)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Citron
0

Här kommer mitt lite försenade bidrag till bokstaven B i form av två köttbullar i en tyflon-panna.

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Robert
0

Bra Jim, var det en bild på frukosten?! Jag skulle vända på den åt höger. Trevligt med ditt bidrag.

Hälsningar

Robert

Citron
0

Tack Robert.
haha, jag vet inte om man kan kalla det kvällsmat eller frukost. Ställde mig nämligen och gjorde mat vid 04:00 på morgonen. :)
Jag vände bilden som du sa, det blev mycket bättre.

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Robert
0

Här är ett till B, kanske det kan insperera dig till att titta även upp mot himmeln när du är på jakt efter bokstäver.

Hälsningar

Robert

bosse
0

Ett liggande B, om man vill skara lite grann i bilden iaf.

zachs
0

Äpple kanske går lika bra som köttbullar

zachs
0

Hurra, jag hittade gråskalan! Men bilden vill inte komma med, konstigt?

Robert
0

zachs, det blir lättare att hjälpa dig när jag känner till vilket program du använder. Om jag inte kan hjälpa dig så kanske någon annan som har programmet kanske kan bistå med hjälp.

Hälsningar

Robert

zachs
0

Det fotoprogram som jag lärt mig bäst heter PhotoWise, men vi har flera fotoprogram i datorn som jag inte bekantat mig med närmare. Min kamera heter HP Photosmart R707

BMJ
0

Här kommer mitt förslag till bokstaven B. Det när rätt långsökt men det hjälper om man lägger huvudet på sned.

/BMJ

Robert
0

Varför inte #14, jag skulle ta bort rätt mycket av förgrunden.

Robert

BMJ
0

Håller med. Jag har inte lagt ner mycket jobb på  den då bilden är rätt ointressant.

BMJ

zachs
0

B var ingen lätt bokstav!

netagirl
0

Liggande B!

[kobbeuffe]
0

Jag kommer springande med mitt B

Robert
0

Vad duktiga ni är på att hitta bokstäver i er omgivning.

Hälsningar

Robert

Fallande
0

Haha xD Tja hittar man inget annat så ;) Jag fotade ett bränt papper från elden.