Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 993 ggr
moa
0

Häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om denna bilden på min shetlandsponny Tappi?

Älskar att ta kort men är dessvärre inte så bra på det och tycker inte att min kamera tar så bra bilder, vilket säkert beror på mig.

Nicey_och_Smulan
0

Jag är inget fotoexpert men jag tycker helr klart att det är ett vackert foto med klara fina färger.

Adobe
0

Bra bildSkrattande

Bertil

Equipage
0

Tycker den är bra men ser lite sne ut.. Är det jag som ser fel eller lutar bilden? Gillar inte flygplansmolnet som åker in i hans bak hellerRäcka ut tungan Fina färger

Cydonia
0

Trevlig bild, fina klara färger som sagt. Tycker också den känns lite sne… Prova att räta upp den. Bra att du gått ner i samma nivå som hästen! Tyvärr är det lite småtråkigt med betande hästar på bild, om hästen skulle tittat på dig med en alert blick skulle bilden blivit ännu bättre! =)

Anna
0

Håller med #4 och tillägger att det är lite för mycket förgrund (gräs) med i bild.

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

moa
0

Tack för era svar!

Jo det är ganska tråkigt med betande hästar men dom hade precis släppts på sommarbete och försök få upp huvudet på hästen då :P
Sen har den här hästen en tendens att hamna I kameran så han är svår att ta kort på.

Någon med mer teknik? Vad ska jag tänka på nästa gång?
Jag har en Nikon Coolpix L101 ska jag använda några speciella inställningar för att få den bättre? Är skärpan inte väldigt dålig? Är den suddig?

Cavello
0

Jag gillar kompositionen och färgerna. Skärpan är inte den bästa. Skulle gärna vilja ha lite mindre skärpedjup i bilden. Prova att använda Gaussian Blur i Photoshop (om du har det programmet).

[Quellii]
0

Annars kan du göra samma sak, som #7 sa, i Gimp om du inte har PS :)

Thorsson
0

Kanske så härOskyldig Tog mig friheten att kanske fixa den ? ( felformat )

Fotographer
0

Nu är jag inget proffs på att fotografera, men vill SÅÅÅ gärna bli! Och jag tycker med att den är liet sne :P Haha, men annars jättebra. Kunde haft lite mer skärpa.. Men som sagt jag vet hur svårt det är att få hästen att titta in i kameran när dom precies släppts ut på betet :) Det vet nog dom flesta här tror jag :D Men den var jättefin, verkligen!

Anna
0

Såhär skulle jag göra med bilden!

Har skärpt den lite, lagt på auto levels och slagit ut bakgrunden lite med guassian blur samt beskurit bort lite av förgrunden. Något höjda färgmättnader (+10 tror jag).

MVH Anna

annaattlid.se

Fotographer
0

Snyggt… Blir klarare färger.. med fortfarande sne :P Men det går väl inte fixa…………..Eller kanske går men..men…men….

Anna
0

#12 Givetvis går att att ordna det sneda också. Men jag ser faktiskt inte åt vilket håll bilden lutar?

annaattlid.se

Fotographer
0

Jag gör…. Hmm… så här: /

Förstår du?? :P

Cydonia
0

Tycker den lutar kanske 1-2 grader åt vänster. Provade att räta upp Annas bild. Kanske inte syns någon skillnad?

Fotographer
0

Jag tycker denna blev rätt rak, fixade med Annas bild… Men annars är väl hela jag sne :P

Linjerat
0

Vill bara skriva att det var en väldigt söt häst! Liknar en gosig nallebjörn =)

jojjehanna
0

Tycker attlids bild blev för mycket skärpt, ser inte riktigt naturligt ut, eller så är det iFokus som försämrar kvaliteten. Annars bra redigerat.