Skärmkalibrering Spyder 3 elite
Hej!
Någon som är intresserad av en Datacolor spyder 3 elite för skärmkalibrering
Den har v3,15 som mjukvara. Jag skall införskaffa en colormunki photo så därför säljes denna. Den är registrerad på min email för tillfället men jag har tagit kontakt med datacolor för en eventuell omregistrering.
/Uffe

Då återkommer jag med ett pris när jag har fått mail från datacolor.
Så att det inte blir några problem med registreringen.
/Uffe

Nu kom det en mail från datacolor, det går inte att byta E-mailadress utan man måste helt enkelt göra en ny registrering utav produkten i ett annat namn.
Den kostar ny strax över 1600:- och min beg vill jag 800:- + frakt för, om någon är intresserad.
Det är billigt. Jag rekommenderar alla här som kör med okalibrerad skärm att starkt överväga köpa den här av Uffe. Man kanske tror att ens skärm visar färgerna hyfsat rätt men ofta är den första kalibreringen en stor ögonöppnare för folk, man inser hur fel inställd skärmen varit egentligen.
Det enda knepiga med kalibrering är att veta hur man ska ställa in sin skärm, för omgivningsljuset i rummet påverkar också hur man uppfattar skärmens färger. Själv kalibrerar jag min hemmaskärm mot 5800K istället för 6500K som annars är standard, för med varmt och oftast dämpat omgivningsljus (halogen) samt beige och bruna tapeter runtom ser färgerna annars för varma ut på skärmen. 6500K är däremot bäst i ett rum med kraftigare kontorsbelysning och grå väggar.
Elite-versionen som Uffe säljer klarar såvitt jag vet också av att kalibrera projektorer, som ofta visar helt felaktiga färger. Själv har jag den något billigare Spyder 3 Pro-versionen. Köpte den för ca 150-160 euro för snart ett år sedan….
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Tingad! Jag har lovat att hålla den till fredag.

Såld!