(H) Mossa
Idag är det varmt, 10 grader! Gick upp vid 6 och tänkte bege mig till en höjd och ta bilder i soluppgången över staden. Men det spöregnade.
Vid lunch hade det slutat regna och jag hade längtat hela veckan efter att få komma ut och fota lite. Mörkt, mulet och blött, men bestämde mig för att ta på mig rejäla dojjor och knata ut i skogen med stativ och blixt. Det går ju alltid att leka med konstgjort ljus även om det inte finns naturligt ljus att tillgå.
Det som är lite tråkigt med blixt är att ljuset blir ganska hårt om man inte orkar släpa med sig softboxar, men det som är kul är att det går att kontrollera reflexerna i bakgrunden.
Här är en bild på mossa, sån där mossa med små fjonkar, det är en fjonk på bilden.
Tagen med:
Pentax K20D
Tamron 90mm
Stativ
Blixt - långt ifrån höger
f2,8
1/125 sek
Iso 100
Fibbe, vilken underbart läcker bild!
Jag brukar ha mycket svårt för bilder som det bara finns lite skärpa i i någon del, men din bild utgör ett lysande undantag. Den blev inte sämre av att du berättar hur du tänkte och gjorde
Stor tumme upp! 
/Désirée
Tack 
Jag är lite tvärt om, älskar korta skärpedjup! Oftast i alla fall, det finns givetvis en gräns men den är väldigt kort. 
Snyggt. Även jag gillar bilder med mycket oskärpa. Det enda jag saknar i din bild är mer luft ovanför fjonkan.
Det känns jobbigt på nått vis att titta på den.
Bättre, nu var det inte lika jobbigt att titta på den.
Så söt. Härliga färger.
Tack majlar! Det blir alltid mustiga färger när man är ute efter regn, tyvärr händer det för sällan då det är så blött och tråkigt.