Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 971 ggr
micke87
0

dimma vid torpa stenhus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

bilden är tagen med en nikon D3000 och medföljande nikon 18-55mm objektiv en av mina första bilder med systemkamera och inga märkvärdiga grejjer men kan ju vara skoj att se vad folk tycker

DesK
0

Vilken härlig bild med fin dimmig stämning! Glad Tummen upp för denna!

/Désirée

Schnauzertik
1

Fin stämmning. Tycker du har lyckats mycket bra.

Bra balans mellan vattnet, landmassa o himmel. Och stenen i förgrunden är perfekt. Också vägen till höger bidrar till bilden.

Du har utnyttjat linjerna i kompositionen bra.

Jag skulle försökt få med hela speglingen av stenen, och om möjligt fått skärpan mer på stenen

Värd för Pensionärer

pellepiano
1

Jättfin bild och bra stämning.

Ibland kan det var snyggt att inte ha föremålet man fokuserar på precis i mitten, utan lite åt någon av kanterna. Tycker din bild är super i vilket fall.

JohannaEkroth
0

Åh vilken underbar bild!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Laban01]
0

Fantastiskt vacker bild. Glad

MonisN
1

Det är ett vackert motiv, och dimman ger en fin stämning. Att ha med stenen i förgrunden ger djup i bilden, men jag hade också gärna sett stenen placerad liten mer åt sidan plus att hela speglingen hade varit med. Det känns som bilden lutar en aning, men det kan vara en synvilla pga din position. Om du rätar upp den kommer tyvärr ännu mer av speglingen att försvinna. Försök tänka på detaljerna redan vid fototillfället.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

micke87
0

Tack för alla svar och tips=)

Mvh

Micke

majlar
0

Jättefin bild.

Lynxx
0

Ser ut som en säl elr storsjöodjuret sticker upp huvet Förvånad

Sköna färger :-)

/L

MissInAction
0

Superfint! Älskar de olika gråa nyanserna, tycker att de ger djup och en behaglig känsla Glad
I övrigt har jag inget att tillägga utan jag håller med om att det hade varit ännu bättre om du hade fått med hela speglingen av stenen.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland